Bästa Diagnostik verktyget för Seat / VAG bilar

VAG-1
13 januari 2018 · 3 Inlägg

Någon som har ett förslag på det mest kompletta diagnostik verktyget för Seat Ibiza (VAG bilar)?
Vill ha ett verktyg som klarar det mesta, typ urläsning av alla olika moduler, felkods urläsning/släckning, programmering av parametrar, mm.

Har sett dom som görs av Ross-Tech, men i original kostar dom lite för mycket för mitt tycke.
Om någon har något förslag på diagnostik verktyg som är prisvärt och som klarar av att göra i princip samma som VAG verkstädernas diagnostik verktyg så skulle jag uppskatta tips på dessa.

Evildan
13 januari 2018 ·

Det finns inga genvägar till den perfekta kodläsaren.
Billigt är billigt och dyrt är fungerande.

spillolja
13 januari 2018 · 4 014 Inlägg

VW, Audi,s egna VAS är den som troligen klara dom flesta uppdragen men prislappen ligger troligen runt 50.000:- exkl. moms,  rosstech VCDS- klarar det allra mesta  ca 5000-6000:- för en som ej är pirat, sedan finns Autocom/wurth snooper   uppskattningsvis ca 40.000:- med 3 årslicens och upptateringar  klara måånga bilmärken/modeller  inte så kompetent för vag bilar som ovanstående, med dom priserna är mycket svårt för en hemmamek att hämta in någon förstjänst på om man inte behöver använda den ca 200-1000ggr

en kompromiss är en U281 som man köper på ebay för ca 130-140:-  Riksdaler Riksmynt:
https://www.ebay.com/itm/292378876721    (en generell felkodsläsare med livedata för OBD2-kärror http://www.kds-online.com/Shop6a/catalo … eld-p-2345  med standardfärste som finns påflertal GPS-mottagare)

båda ovanstående betala sig efter 1-2 avläsningar

Senast redigerat av spillolja (13 januari 2018)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
VAG-1
18 januari 2018 · 3 Inlägg

Har sett VAG Com tool med Odis programvaran eller vad nu deras mjukvara heter? Kostar ca, 500 kr från vad jag har sett på Tradera/ebay och liknande sidor.
Erfarenhet av dessa?
Vad är skillnaden funktionsmässigt mellan Ross-Tech med VCDS mjukvara jämfört med denna VAG com tool i fråga?

Finns också något som heter iCarsoft VAG som verkar klara ganska mycket, den kostar 1500 kr, vet dock inte hur kompetent den är jämfört med ovanstående verktyg?

Senast redigerat av VAG-1 (18 januari 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang