4 sportstolar i en BMW E91

Koffer
15 februari 2018 · 169 Inlägg

Jag går i tankarna på att ta ut baksätet och montera stolar istället, är de någon som har ett sånt projekt som kan ge en tips och ideer på hur man ska gå till väga? Gärna bilder också smile

Mew
15 februari 2018 · 2 160 Inlägg

Det krävs nog en hel del ombyggnad om det ens är praktiskt möjligt... Finns en hel del där under. Får man fråga varför? Och även om du skulle lyckas skulle besskillarna nog bli rätt så ledsna i ögat på dig.

Koffer
15 februari 2018 · 169 Inlägg

Fick bara en tanke på att de skulle kunna bli ett spännande projekt

Mew skrev:
Det krävs nog en hel del ombyggnad om det ens är praktiskt möjligt... Finns en hel del där under. Får man fråga varför? Och även om du skulle lyckas skulle besskillarna nog bli rätt så ledsna i ögat på dig.

zemet
16 februari 2018 · 4 041 Inlägg

Så svårt skall det nog inte vara. Du får väll svetsa någon typ av ställning för dem bara så du kan montera fast dem.

Men bilen är väll reggad för 5 pers, tror inte bes gillar det.
Det kan ju också vara svårt att sälja bilen utan baksäte om du inte kan återställa på ett snyggt sätt.


SKall du bygga drift/banbil av den så är det väll ett kul projekt. Är det bruksbil så tycker jag du skall skippa det och göra något annat projekt istället.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Koffer
16 februari 2018 · 169 Inlägg

Tanken är att bara ta den på bilträffar och utställningar isåfall

zemet skrev:
Så svårt skall det nog inte vara. Du får väll svetsa någon typ av ställning för dem bara så du kan montera fast dem.

Men bilen är väll reggad för 5 pers, tror inte bes gillar det.
Det kan ju också vara svårt att sälja bilen utan baksäte om du inte kan återställa på ett snyggt sätt.


SKall du bygga drift/banbil av den så är det väll ett kul projekt. Är det bruksbil så tycker jag du skall skippa det och göra något annat projekt istället.

zemet
16 februari 2018 · 4 041 Inlägg

91audi skrev:
Tanken är att bara ta den på bilträffar och utställningar isåfall

zemet skrev:
Så svårt skall det nog inte vara. Du får väll svetsa någon typ av ställning för dem bara så du kan montera fast dem.

Men bilen är väll reggad för 5 pers, tror inte bes gillar det.
Det kan ju också vara svårt att sälja bilen utan baksäte om du inte kan återställa på ett snyggt sätt.


SKall du bygga drift/banbil av den så är det väll ett kul projekt. Är det bruksbil så tycker jag du skall skippa det och göra något annat projekt istället.

Då skulle jag säga att det är genomförbart ganska lätt. Bygg en ställning som du svetsar och förankrar fast i lämpliga fästpunkter. Sedan bara montera stolarna påsmile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Utmarks-Loke
16 februari 2018 · 5 840 Inlägg

Jobbigt med krockkuddar och liknande, fast det kanske inte finns i baksätet?

Koffer
16 februari 2018 · 169 Inlägg

zemet skrev:

91audi skrev:
Tanken är att bara ta den på bilträffar och utställningar isåfall

zemet skrev:
Så svårt skall det nog inte vara. Du får väll svetsa någon typ av ställning för dem bara så du kan montera fast dem.

Men bilen är väll reggad för 5 pers, tror inte bes gillar det.
Det kan ju också vara svårt att sälja bilen utan baksäte om du inte kan återställa på ett snyggt sätt.


SKall du bygga drift/banbil av den så är det väll ett kul projekt. Är det bruksbil så tycker jag du skall skippa det och göra något annat projekt istället.

Då skulle jag säga att det är genomförbart ganska lätt. Bygg en ställning som du svetsar och förankrar fast i lämpliga fästpunkter. Sedan bara montera stolarna påsmile

Jajamen, soms sagt de kan nog bli ett ganska snyggt bygge smile

Koffer
16 februari 2018 · 169 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Jobbigt med krockkuddar och liknande, fast det kanske inte finns i baksätet?

Jag får kolla om de finns de bak men de tror jag inte, de är en 09a 318i touring

Fredrik_M Freude am fahren
16 februari 2018 · 428 Inlägg

Borde inte ett par framstolar med underrede och allting hamna väldigt högt upp om man monterar de där bak? Speciellt om det först skall byggas en ram som stolarna skall monteras på och som sedan skall monteras ovanpå upphöjningen i golvet som oftast finns där bak på vanliga bilar.

Senast redigerat av Fredrik_M (16 februari 2018)

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang