Svänghjul Audi a4 1.8T -07

ZeeTic
15 februari 2018 · 17 Inlägg

Hej,

Jag tänkte byta koppling på min audi men såg att svänghjulet hade spruckit. Frågan nu då är om det är värt att köpa ett nytt eller begagnat.
Ringde till BDS och killen jag pratade med rekommenderade mig att köpa ett nytt då begagnat  dubbelmassesvänghjul brukar ge upp gangska fort, sant?

Tack på förhand

amazinjoey
15 februari 2018 · 1 139 Inlägg

Köp från tyskland lr ebay, du får ett paket för typ 2000kr med svänghjul och koppling

fax110
16 februari 2018 · 344 Inlägg

köp en ny sats med solid svänghjul och koppling till, dubbelmasse kopplingen går nog inte använda.

Utmarks-Loke
16 februari 2018 · 5 836 Inlägg

Ja, det bästa är nog att byta till solidt svänghjul. Köper du ett nytt dubbelmasse är det en tidsfråga innan det spricker igen även om det kanske håller bilen ut

xXSammy
16 februari 2018 · 6 570 Inlägg

Dubbelmasse kort livstid?
Efter 20.000 mil är det risk för byte

De/Dem
Utmarks-Loke
16 februari 2018 · 5 836 Inlägg

xXSammy skrev:
Dubbelmasse kort livstid?
Efter 20.000 mil är det risk för byte

För ett svänghjul är det extremt kort

xXSammy
16 februari 2018 · 6 570 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

xXSammy skrev:
Dubbelmasse kort livstid?
Efter 20.000 mil är det risk för byte

För ett svänghjul är det extremt kort

Hm okej
Frågan är om TS ska behålla bilen 20.000 mil till eller riskera att växellådan ingående axel börjar glappa efter ombyggnation istället?

De/Dem
ZeeTic
16 februari 2018 · 17 Inlägg

Eftersom jag redan hade köpt kopplingsats ifrån Tyskland så blev det ett begagnat dubbelmassesvänghjul ifrån en bil som rullat 11xxxx mil. Får väl hålla tummarna för att den inte rasar igen.

Bilen är inte trimmad/chippad så det ska nog inte vara några större påfrestningar på lådan hoppas jag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang