Volvo 940 snöflinga knapp?

Arvidsson_Anton
25 mars 2018 · 36 Inlägg

Någon som vet vad den snöfling-knappen har för funktíon? har kollat runt men inte hittat något svar tongue

https://cdn.blocket.com/static/0/origin … 607447.jpg

Senast redigerat av Arvidsson_Anton (25 mars 2018)

Amazon_123GT Driifter;)
25 mars 2018 · 1 630 Inlägg

Vid växelspaken på automat? Startar på högre växel för de inte ska slira

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
uhlin
25 mars 2018 · 2 834 Inlägg

Arvidsson_Anton skrev:
Någon som vet vad den snöfling-knappen har för funktíon? har kollat runt men inte hittat något svar tongue

https://cdn.blocket.com/static/0/origin … 607447.jpg

AC knapp. På/av.

Aronson
26 mars 2018 · 914 Inlägg

Ser ut som en eftermarknadsknapp,är den inkopplad??är det ac eftermonterat?

Hilmer
26 mars 2018 · 1 782 Inlägg

Det skulle kunna vara TRACS som det i alla fall heter på 850 t ex, dvs vid halt väglag eller på annat underlag som gör att bilen slirar så kan man knäppa på denna så bromsar ABS systemet upp det hjul som slirar och för över kraften till det andra.
Funkar upp till 30-40km/h om jag inte har fel.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 mars 2018 · 17 478 Inlägg

Aronson skrev:
Ser ut som en eftermarknadsknapp,är den inkopplad??är det ac eftermonterat?

Är väl inne på samma spår. Fast flingan kan lika gärna betyda extraljus eller något annat kul. Bara lyfta på locket och se om AC är monterat.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Aronson
26 mars 2018 · 914 Inlägg

TRACS har aldrig funnits på 900 serien.

Sukkan
26 mars 2018 · 451 Inlägg

Fanns där inte en enklare ac till 940?🤔 en vän hade en 940GL som hade en ikke electronisk ac. Men jag minns inte riktigt hur knappar och reglagen såg ut?🤔

Aronson
26 mars 2018 · 914 Inlägg

Sukkan skrev:
Fanns där inte en enklare ac till 940?🤔 en vän hade en 940GL som hade en ikke electronisk ac. Men jag minns inte riktigt hur knappar och reglagen såg ut?🤔

Jo det stämmer det finns en MCC som det heter på volvospråk där sitter rec och ac knapp i värmereglage panelen.
Men det har funnits eftermarknads ac tex avantia och då satt den en knapp med rec och snöflinga på samma ställe som denna knapp sitter

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 mars 2018 · 17 478 Inlägg

Aronson skrev:

Sukkan skrev:
Fanns där inte en enklare ac till 940?🤔 en vän hade en 940GL som hade en ikke electronisk ac. Men jag minns inte riktigt hur knappar och reglagen såg ut?🤔

Jo det stämmer det finns en MCC som det heter på volvospråk där sitter rec och ac knapp i värmereglage panelen.
Men det har funnits eftermarknads ac tex avantia och då satt den en knapp med rec och snöflinga på samma ställe som denna knapp sitter

Det är ju som sagt bara för TS att kolla under huven och se om kompressor och diverse tillbehör sitter där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
26 mars 2018 ·

Det där är knappen till en ac.

Arvidsson_Anton
27 mars 2018 · 36 Inlägg

Det är tyvärr inte min bil som är på bilden, så vet ej om det är AC men låter knepigt enligt mitt tycke då det inte är AC vid reglagen?

Senast redigerat av Arvidsson_Anton (27 mars 2018)

Aronson
28 mars 2018 · 914 Inlägg

Det är  inte alls  knepigt,är det pirat/ej original eftermonterad  ac så blir det ej ac knappar i befintligt reglage utan det blir annan modell av knapp,som bilden visar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang