4344
Sök

Luktar bränt i bilen när jag slår på fläkten och stannar.

5 Inlägg
27 april 2018
Trådstartare
Tjenare,

Det luktar bränt i bilen när jag slår på fläkten. När jag har fläkten på och kör så luktar det nästan ingenting, men så fort jag stannar vid tex. trafikljus så börjar det lukta bränt. Svider i ögonen om man sitter i bilen tillräckligt länge. Det är en ny bil så det kanske ska vara så. Men kan det vara att de har glömt att ta bort skydd eller något liknande? Har kört andra nya bilar men då har det inte luktat så illa.

Tack på förhand! smile

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
27 april 2018
Är det en A-traktor eller vad?
För jag har HÖRT  att dom kan lukta rätt bra med tanke på att dom BARA  får gå i 30, men jag blev omkörd i 70..smile
Senast redigerat av chanstagarn (27 april 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

5 Inlägg
27 april 2018
Trådstartare
chanstagarn skrev:
Är det en A-traktor eller vad?
För jag har HÖRT  att dom kan lukta rätt bra med tanke på att dom BARA  får gå i 30, men jag blev omkörd i 70..smile

Haha då hade jag inte klagat på lukten big_smileD Mazda 6

Forummoderator
18 409 Inlägg
28 april 2018
Nya bilar kan lukta riktigt illa några veckor. Kör själv nya bilar dagarna i ända. Vissa modeller stinker mer än andra. Så... Det behöver inte vara något fel.

Hur länge har ni haft bilen och hur långt har den rullat?

5 Inlägg
28 april 2018
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Nya bilar kan lukta riktigt illa några veckor. Kör själv nya bilar dagarna i ända. Vissa modeller stinker mer än andra. Så... Det behöver inte vara något fel.

Haft i nästan 1 vecka. rullat ca 250km. Men det är bara att det luktar just när man stannar och inte annars.

Forummoderator
18 409 Inlägg
28 april 2018
mz29 skrev:
Hybrid_ skrev:

Haft i nästan 1 vecka. rullat ca 250km. Men det är bara att det luktar just när man stannar och inte annars.

Jag hade låtit bilfirman ta in bilen och de hissar upp den samt tar av motorskyddet under och ser så ingen plast/isolering ligger emot avgassystem. Bara för säkerhets skull.

Fråga även om det ligger en kampanj på bilen (=åtgärd, uppdatering vid service)

5 Inlägg
28 april 2018
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
mz29 skrev:
Hybrid_ skrev:

Jag hade låtit bilfirman ta in bilen och de hissar upp den samt tar av motorskyddet under och ser så ingen plast/isolering ligger emot avgassystem. Bara för säkerhets skull.

Fråga även om det ligger en kampanj på bilen (=åtgärd, uppdatering vid service)

Ringer o kollar med dem!

Tackar!

Sök