4866
Sök

Peugeot 206 gti från 02 catalytic converter fault

5 Inlägg
30 april 2018
Trådstartare

Har haft min pegga sen september och straxt efter jag hade köpt den så börjar motorlampan lysa alt. blinka och felmeddelandet 'catalytic converter fault' och 'antipulution fault'. Kan gå dagar eller till och med veckor mellan att den är dålig. Den går dåligt och går in i något begränsat läge. Gjorde en felsökning och det gav att det var ett stift som inte tände. Så vi bytte både tändstift och tändkasseten. Ingen skillnad.
För någon månad sen va den inne på Mekonomen i 1 vecka och de hittade inget.
Någon som vet något? Börjar bli sjukt störande..
Mvh
Senast redigerat av agnesrostedt (30 april 2018)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 359 Inlägg
30 april 2018
agnesrostedt skrev:
Har haft min pegga sen september och straxt efter jag hade köpt den så börjar motorlampan lysa alt. blinka och felmeddelandet 'catalytic converter fault' och 'antipulution fault'. Kan gå dagar eller till och med veckor mellan att den är dålig. Den går dåligt och går in i något begränsat läge. Gjorde en felsökning och det gav att det var ett stift som inte tände. Så vi bytte både åka tändstift och tändkasseten. Ingen skillnad.
Nån månad sen va den inne på Mekonomen i 1 vecka och de hittade inget.
Mvh

Åka???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 Inlägg
30 april 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
agnesrostedt skrev:
Har haft min pegga sen september och straxt efter jag hade köpt den så börjar motorlampan lysa alt. blinka och felmeddelandet 'catalytic converter fault' och 'antipulution fault'. Kan gå dagar eller till och med veckor mellan att den är dålig. Den går dåligt och går in i något begränsat läge. Gjorde en felsökning och det gav att det var ett stift som inte tände. Så vi bytte både åka tändstift och tändkasseten. Ingen skillnad.
Mvh

Åka???

/Benny

Ska inte vara där...&#128514;

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 359 Inlägg
30 april 2018
agnesrostedt skrev:
Vettemannen skrev:
agnesrostedt skrev:
Mvh

Åka???

/Benny

Du borde kanske åka till en märkesverkstad för att läsa ut felkoder om nu inte detta du skrev om är felkoder.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 Inlägg
30 april 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
agnesrostedt skrev:
Vettemannen skrev:

Åka???

/Benny

Du borde kanske åka till en märkesverkstad för att läsa ut felkoder om nu inte detta du skrev om är felkoder.

/Benny

Mekonomen läste av felkoderna och det ända de fick fram va samma som jag skrev. Tänkte att jag skulle slippa att lämna in den.
Mvh

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 359 Inlägg
30 april 2018
agnesrostedt skrev:
Vettemannen skrev:
agnesrostedt skrev:

/Benny

Mekonomen läste av felkoderna och det ända de fick fram va samma som jag skrev. Tänkte att jag skulle slippa att lämna in den.
Mvh

.....och dom kunde inte tolka felkoderna?

/Benny

Min youtubekanal!

5 Inlägg
30 april 2018
Trådstartare
Tydligen inte, de var därför de hade inne den så länge

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 359 Inlägg
30 april 2018
agnesrostedt skrev:

Jag googlade lite grann på dina fel, det finns lite att läsa och förhoppningsvis hittar du nåt.

/Benny

Min youtubekanal!

5 Inlägg
30 april 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
agnesrostedt skrev:

Jag googlade lite grann på dina fel, det finns lite att läsa och förhoppningsvis hittar du nåt.

/Benny

Läst så jäkla mycket men tycker mig inte hitta något... Kan ju vara jag som googlar fel, men har ju ändå gjort de i ett halvår nu..

Sök