Fortkörning tagen av polis

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2018 · 14 041 Inlägg

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Haha!!! Blir man vuxen någon gång egentligen när man leker med bilar? Har passerat 60 och det bor en liten grabb inom mig ibland!! wink

/Benny

Låter lite otäckt.

Jag kommer och tänka på Alien.   Det kanske kommer ut en liten elak jävel någon dag.  Då gör vi bäst i att vara långt ifrån Benny.

Hehe! Man vet aldrig! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2018 · 14 041 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

CC72 skrev:

30?!? Hehe smile

Haha!!! Blir man vuxen någon gång egentligen när man leker med bilar? Har passerat 60 och det bor en liten grabb inom mig ibland!! wink

/Benny

Låter lite otäckt.

Jaja, är kanske inte så farligt. Det är bara så att jag inte vill ställa in mig i nåt led, att bara för att man passerat 60 så ska man vara så och så. Ha trevligt med att köra V8:a, det hör till en del av livet precis som att man äter EXTRA gott på fredagar! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
panda666
1 maj 2018 · 4 250 Inlägg

lol polisens fel om man kör som en dåre, makes sense. ta det bara som en good bitch och sluta tramsa me bortförklaringar. gjorde man fel och blev tagen så...orka leka smart nu i efterhand? känner många som har åkt fast då dom kör för fort o sen vill dom inte skriva på och kallar polisen för skitord. De flesta på motorvägen kör minst 20-30km för fort ser jag varje dag. Det är en annan historia om man vart trött och inte märkt hur fort man kör eller nått annat där man tabbat sig, men när man medvetet gör det då jävlar. Orka tjafsa liksom^^

rcy
2 maj 2018 · 1 705 Inlägg

mrmercedes skrev:
Exakt det här som är problemet. Dom suger blod från vanligt folk som jobbar och betalar sin skatt.

Du inser väl att genom att bråka och slösa på samhällets resurser över ett jävla skitbrott som du faktiskt har begått, så är det DU som suger blod från vanligt folk som jobbar och betalar sin skatt?

Det här jävla landet är kört, folk tänker ju inte längre än vad näsan räcker.

Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
rcy
2 maj 2018 · 1 705 Inlägg

Ni som tycker att polisen inte borde stoppa er när ni kör för fort, hur tycker ni att det ska hanteras?
Ska vi slopa alla trafiklagar och låta folk köra precis som dom vill helt utan påföljd?

mrmercedes
2 maj 2018 · 118 Inlägg

rcy skrev:
Ni som tycker att polisen inte borde stoppa er när ni kör för fort, hur tycker ni att det ska hanteras?
Ska vi slopa alla trafiklagar och låta folk köra precis som dom vill helt utan påföljd?

Nu kommer vi till skillnaden mellan att köra för fort och att inte följa larvligt lågt satta hastighetsgränser. Man kan inte sätta upp 70-skyltar på E4'an och sen säga att 98% kör för fort. Bara i området där jag bor har 90% av alla vägar där det var 50 km/h blivit 30 km/h. Det går inte.

Jag kan ärligt säga att jag inte följer alla regler till 100%, men jag är en jävligt bra förare. Med en polisbil bakom vem som helst i 100 mil som följer lagen som robotar så hinner dom ge dig minst tio böter för olika "trafikbrott". Är det så du vill ha det?

rcy
2 maj 2018 · 1 705 Inlägg

mrmercedes skrev:

rcy skrev:
Ni som tycker att polisen inte borde stoppa er när ni kör för fort, hur tycker ni att det ska hanteras?
Ska vi slopa alla trafiklagar och låta folk köra precis som dom vill helt utan påföljd?

Nu kommer vi till skillnaden mellan att köra för fort och att inte följa larvligt lågt satta hastighetsgränser. Man kan inte sätta upp 70-skyltar på E4'an och sen säga att 98% kör för fort. Bara i området där jag bor har 90% av alla vägar där det var 50 km/h blivit 30 km/h. Det går inte.

Jag kan ärligt säga att jag inte följer alla regler till 100%, men jag är en jävligt bra förare. Med en polisbil bakom vem som helst i 100 mil som följer lagen som robotar så hinner dom ge dig minst tio böter för olika "trafikbrott". Är det så du vill ha det?

Ja. Följer du inte lagen så riskerar du böter. Väldigt enkelt.

Jag säger inte att jag själv alltid följer lagen, men bryter jag mot lagen och åker dit så gnäller jag inte som en bebis utan jag betalar böterna. Det är mitt val att bryta mot lagen, alltså betalar jag böterna.

Att medvetet bryta mot lagen och sen gnälla när man blir bestraffad är ju...ja...vafan ska man säga? Jag förstår inte hur en människa som anses vara vuxen nog att ha körkort kan vara så totalt befriad från konsekvensanalys och logiskt tänkande.

mrmercedes
2 maj 2018 · 118 Inlägg

Du verkar gå med på vad som helst. Politikerna har verkligen lyckats med att tvätta ur allt som har med motstånd att göra på 99% av befolkningen i det här landet. Det är därför dom kan besluta om vilken lag som helst, larvig eller dålig spelar ingen roll. Folk accepterar det ändå.

Jag är en av dom få som inte bara blundar och följer flocken. Det är du som är befriad från konsekvensanlys och logiskt tänkande. Jag ser vad som pågår och hur det kommer att bli framöver.

rcy
2 maj 2018 · 1 705 Inlägg

mrmercedes skrev:
Du verkar gå med på vad som helst. Politikerna har verkligen lyckats med att tvätta ur allt som har med motstånd att göra på 99% av befolkningen i det här landet. Det är därför dom kan besluta om vilken lag som helst, larvig eller dålig spelar ingen roll. Folk accepterar det ändå.

Jag är en av dom få som inte bara blundar och följer flocken. Det är du som är befriad från konsekvensanlys och logiskt tänkande. Jag ser vad som pågår och hur det kommer att bli framöver.

Det är inte så ett samhälle fungerar.
Gillar du inte lagarna, så jobba för att förändra dom. Att bryta mot befintliga lagar leder inte till någon förändring.
Föreställ dig ett samhälle där alla resonerade som du, där man bara behövde följa dom lagar man själv gillar. Tror du det hade fungerat bra?

Tror du, på fullaste allvar, att politikerna kan besluta om vilken lag som helst utan att folk gör motstånd? Du har så sjukt fel att det är skrattretande. Att man inte bryter mot befintliga lagar betyder inte att man accepterar vad som helst, det betyder att man är en fungerande individ i ett demokratiskt samhälle. Vill  man förändra så jobbar man för att få fler med sig som vill ha samma förändring, man sätter sig inte på tvären och vägrar följa dom lagar som en majoritet av befolkningen redan har satt på plats!

Även jag ser vad som pågår och hur det kommer att bli, och om fler följer ditt resonemang så är det ingen ljus framtid.

panda666
2 maj 2018 · 4 250 Inlägg

lol orka sitta och gråta på forum för att e4an har en hastighetsgräns på 70 och inte 90, boohoo det är så dåligt i sverige..vi får inte köra fortare än 70 på motorvägen vilket skitland seriöst^^ Det är mycket trevligare i mitt hemland där alla kör som dårar och folk dör hit o ditt för reglerna är inte lika bra. Mrmercedes är schumacher på vägen eller tom kanske Senna så akta er om ni möter honom ni kanske råkar illa ute;)

it_mutt Avstängd
2 maj 2018 · 10 388 Inlägg

mrmercedes skrev:
Du gör helt rätt! Exakt det här som är problemet. Dom suger blod från vanligt folk som jobbar och betalar sin skatt. Idioterna som begår brott och förstör hela vårt samhälle lämnas ifred. När dom till och med har namn och adress på folk som begår allvarliga brott händer ingenting. Glömmer jag att blinka vänster i en korsning mitt i skogen där det inte ens finns en spöke, då finns det 47 utredare, åklagare och tingsrätt?

Inbrott, misshandel, våldtäkt, utrpressning, mord, mordförsök, knarkförsäljning..... Kan dom lägga sin jävla tid på dom här sakerna först? Ska en utredare lägga ner mer tid på fortkörning på en motorväg än på en våldtäkt?

Det här är varför man inte skriver på böterna. Varför ska inte jag som sköter mig få 1 fördel under min livstid av att det här landet gått åt helvete?

Du sköter ju inte dig? Du bryter mot lagen, så varför ska du få någon fördel alls?

Nej just.

Det är inte det det handlar om, utan du tycker att polisen ska engagera sig i "riktiga" brott. Inte de brotten som du begår, för, det må vara brott, men "de är ju inte så farliga".

Att kalla dig själv idiot är kanske lite hårt kan jag tycka.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
mrmercedes
3 maj 2018 · 118 Inlägg

rcy skrev:
Det är inte så ett samhälle fungerar.
Gillar du inte lagarna, så jobba för att förändra dom. Att bryta mot befintliga lagar leder inte till någon förändring.
Föreställ dig ett samhälle där alla resonerade som du, där man bara behövde följa dom lagar man själv gillar. Tror du det hade fungerat bra?

Tror du, på fullaste allvar, att politikerna kan besluta om vilken lag som helst utan att folk gör motstånd? Du har så sjukt fel att det är skrattretande. Att man inte bryter mot befintliga lagar betyder inte att man accepterar vad som helst, det betyder att man är en fungerande individ i ett demokratiskt samhälle. Vill  man förändra så jobbar man för att få fler med sig som vill ha samma förändring, man sätter sig inte på tvären och vägrar följa dom lagar som en majoritet av befolkningen redan har satt på plats!

Även jag ser vad som pågår och hur det kommer att bli, och om fler följer ditt resonemang så är det ingen ljus framtid.

Jag är en fungerande individ i erat icke demokratiska samhälle. Ni är får i en flock som tror att ni lever i ett demokratiskt samhälle.

Dom kan besluta om vilken lag som helst. Det är så mycket som görs i smyg. Er mainstreammedia rapporterar bara skräp och falska nyheter. Allt som egentligen pågår ska döljas.

Din åsikt speglar verkligen vad dom lärt er redan när ni börjat skolan. Jag säger inte att man ska göra vad man vill. Det jag menar är att i verkligheten kan man inte följa allt till exakt 100% som en jävla robot.

Man bryter mot er lag om man kör i 120 km/h på en väg med en hastighetsgräns på 110 km/h. Måste man verkligen bötfälla den ärliga medborgaren för det? Problemet är att det bara är den laglydiga som egentligen straffas. Pundarpelle utan körkort bryr sig inte om hans skuld hos kronofogden är 57 000 eller 59 000 kr.

caromania Forummoderator
3 maj 2018 · 9 296 Inlägg

Politik är ett spännande ämne. För vissa är det enellertid så väldigt svårt att förstå hur det faktiskt fungerar vilket gör att nivån helt enkelt blir för låg. Tråd låst.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang