Turbokonvertera B234F "BUDGET"

740glt16val
9 maj 2018 · 3 Inlägg

Tjena, tänkte ge mig på att turbokonvertera en 16 ventilare och det jag undrar är hur man ska göra så den får nog med bränsle när man skickar på ladd utan att byta till eftermarknadssprut då jag vill försöka hålla det hyfsat billigt. Större LMM och större spridare? Eller bara höja bränsletryck? Vad tycker ni?

zemet
9 maj 2018 · 4 038 Inlägg

Lägg dom få extra kronorna det kostar på BBL och ett MS. Du lär ju klara dig under 5k för det.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
740glt16val
9 maj 2018 · 3 Inlägg

zemet skrev:
Lägg dom få extra kronorna det kostar på BBL och ett MS. Du lär ju klara dig under 5k för det.

Har tittat lite på VEMS och MS osv.. Men dom ligger alltid kring 10k (nytt, inte beg) så det kändes för dyrt för mig.

Taunuus
9 maj 2018 · 263 Inlägg
Ford 17M "Taunus" (1967)
Marlboroman
9 maj 2018 · 8 232 Inlägg

Vill man chansa och orkar labba lite så kan ju en progressiv bränsletrycksregulator vara något om det viktigaste är låg kostnad.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
740glt16val
9 maj 2018 · 3 Inlägg

Marlboroman skrev:
Vill man chansa och orkar labba lite så kan ju en progressiv bränsletrycksregulator vara något om det viktigaste är låg kostnad.

Är progressiv btr mer riskabelt jämfört med större LMM och större spridare?

Xebers76
9 maj 2018 · 2 265 Inlägg

740glt16val skrev:

Marlboroman skrev:
Vill man chansa och orkar labba lite så kan ju en progressiv bränsletrycksregulator vara något om det viktigaste är låg kostnad.

Är progressiv btr mer riskabelt jämfört med större LMM och större spridare?

Det kommer aldrig att fungera bra, räkna med att få hyffsad funktion på endast låg överladdning

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang