5319
Sök

Strul efter byte av bränslefilter

1 Inlägg
1 juni 2018
Trådstartare
Hallådär, har en Fiat Fiorino -09 via jobbet och nu förra veckan så bytte jag ut bränslefilter då den utlöste motorlampan.
Efter att ha fyllt på med ny diesel, luftat systemet och kört med den elektroniska pumpen några gånger så dog självklart batteriet, laddade batteriet över dagen och testade att starta bilen igen så får den inte tillräcklig gnista för att tända till ordentligt för att starta bilen (Provade med att rulla igång bilen men funkade ej)
Man hör att den är på gränsen varje gång man vrider nyckeln men som sagt, inte tillräckligt.
Vad kan vara problemet?

Tacksam för svar!
Mvh  Tobias
Senast redigerat av TobiasW (1 juni 2018)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
1 juni 2018
Om inte batteriet bytts sen 09 så kanske den börjar bli på " bommen  " som det heter här nere i södern..smile
Runt 7 år är ju tänkt att genomsnittsåldern kan tänkas vara för den inkapslade startleverantören..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Evildan
1 juni 2018
Instämmer gällande luft i systemet samt undrar vad TS menar med gnista.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
1 juni 2018
Och jag litar på att TS luftat ordentligt såklart och påstår därför att det är  " krämen " som saknas..
Allt detta under förutsättning att TS inte gjort något annat som han inte talat om ännu..
Har t ex batterikabeln varit av så kan DET ha betydelse i sammanhanget..
Senast redigerat av chanstagarn (1 juni 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

7 866 Inlägg
2 juni 2018
TobiasW skrev:
Efter att ha fyllt på med ny diesel, luftat systemet och kört med den elektroniska pumpen några gånger så dog självklart batteriet, laddade batteriet över dagen och testade att starta bilen igen så får den inte tillräcklig gnista för att tända till ordentligt för att starta bilen

Hm? Diesel eller bensinare?

Sök