Byte av sidospegel kablar

Link73
13 juni 2018 · 75 Inlägg

Hej!

Behöver byta ut min sidospegel på min Passat FSI -06 då den lossnade och såg att någon skrev att det var viktigt att sätta kablarna rätt?
Den nya spegeln jag nu har köpt har inte fästena för kablarna lika samt att det finns ingen märkning.
Är det bara att koppla in hur som helst eller måste det vara rätt kabel på rätt stift?

Mvh
Pär

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2018 · 14 056 Inlägg

Link73 skrev:
Hej!

Behöver byta ut min sidospegel på min Passat FSI -06 då den lossnade och såg att någon skrev att det var viktigt att sätta kablarna rätt?
Den nya spegeln jag nu har köpt har inte fästena för kablarna lika samt att det finns ingen märkning.
Är det bara att koppla in hur som helst eller måste det vara rätt kabel på rätt stift?

Mvh
Pär

Kan tänka mig att om du kopplar + och - på en funktion kanske spegeln vrids åt andra hållet mot vad du tänkt dig. Kopplar du 2 stycken + på nån funktion kanske det kan bli kortslutning. Jag anser nog att det bör kopplas rätt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Link73
13 juni 2018 · 75 Inlägg

Tack för ditt svar!
Vad jag har läst så ska kablarna bara vara till för att uppvärmning av glaset, styrningen styrs av annat.

Mvh
Pär

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2018 · 14 056 Inlägg

Link73 skrev:
Tack för ditt svar!
Vad jag har läst så ska kablarna bara vara till för att uppvärmning av glaset, styrningen styrs av annat.

Mvh
Pär

Vet inte om det är lika viktigt då. Kanske, kanske inte. Kanske nån annan här på gorg kanske vet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Link73
13 juni 2018 · 75 Inlägg

Tack hoppas det!

Då el skickar för att värma glaset så gissar jag att det borde gå att koppla hur som helst?

// Pär

Link73
14 juni 2018 · 75 Inlägg

Löst smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang