Modell: Volvo 740 1989 GL/T
Motor: B230F
Nu har bilen börjat jävlas.
Problemet har hänt tidigare men ytterst sällan, nu är det varje dag.
Bilen startar galant när den är kall och varven svajar ingenting alls, men så fort jag kört bilen så den fått lite motortemp och stänger av den så går den igång, men dör oftast efter en kort stund. När motorn väl har dött efter ett försök så är det inte ens lönt att prova igen utan vänta 5-10min innan man provar att starta den igen.
Har läst lite om detta problem och har tänkt att inhandla diverse saker, bytte luftfilter igår:
Bränslepumpsrelä
Fördelarlock
Fördelare
Tändkablar
Tändstift
Har filmat en kort snutt strax efter att jag stängt av bilen och försöker köra igång den igen, om någon volvoguru har magkänsla på vad det kan vara för nåt så man slipper köpa ut alla saker direkt.
https://youtu.be/k0L6FpQoDJIJag rör inte gasen överhuvudtaget, då brukar den reagera en millisekund på gasen sedan droppar varven i botten och den dör. Brukar starta den och vänta hur den reagerar, denna gång höll den sig igång på första försöker (Troligtvis för att jag skulle filma), men andra inte så lyckat.
Om jag hade fortsatt att försökt starta den efter filmen så hade det varit samma visa tills den kallnat en aning.