4225
Sök

Ford fieata 07. Kylarläckage

1 Inlägg
2 juli 2018
Trådstartare
Hände förra veckan, inte kört långt alls när jag såg att tempen gick väldigt högt. Stannade och såg att det var tomt på vatten.
Lät den svalna innnan jag fyllde på nytt. Startade och lät den gå på tomgång. Direkt sjönk nivån en bit (3 cm kanske I påfyllningsburken) innan det stabiliserades. Inget läckage dock vad som syns I/under motor.
Väntar en stund tills den kommer upp I arbetstemp. Ligger stabilt I ett par minuter innan det börjar droppa.
Hittar att det verkar komma ur kylaren till vänster (passagerarsidan) nedertill. Det är ett rör som går ut ur kylaren precis där fastklammrat. Och nån sorts skruvplugg precis där undertill kylaren. Det ser ut som att det sipprar ur denna plugg. Först långsamt droppande men ökar stadigt till en nästan jämn stril.

Någon som har en ide? Är det en relativt enkel fix kanske jag kan hitta någon som kan hjälpa mig. Är det allvarligare skulle jag behöva lämna in den.

Mvh daniel

6 647 Inlägg
2 juli 2018
Hej!
Om kylaren läcker så byt kylare!
Om en anslutning på kylaren läcker så kolla varför anslutningen läcker! -Det är kanske bara en mutter som måste dras åt...

6 712 Inlägg
2 juli 2018
Kan ju prova att dra åt urtappningspluggen, som sitter på kylaren.

De/Dem

Sök