Bromstjafs Subaru Outback 2006

lawler
15 juli 2018 · 3 Inlägg

Har en outback 2006 som vi nyligen fått påpekande på att bromsar fram behöver bytas.

Satt Brembo skivor och belägg på bilen det började gnissla/skrapa då man bromsade och släppte bromsen kunde tysta det ibland genom att småbromsa medans man körde, men det vart värre och värre så delar beställdes nya skivor och belägg billigare märke än Brembo.

Fick påpekande av verkstaden som bytte att ena bromsoket är väldigt dåligt så det går nog inte så länge till. Köpte två nya bromsok  och lät en annan verkstad byta dom plus bromsvätska.

Felet kvarstår dock bromsar man och släpper bromsen gnisslar det som satan för att bli av med det kan man trycka lite lätt på bromsen medans man kör då låter det inget.

Kan en sliten monteringssats göra detta problem? Eller kan det bli så om bromsbeläggen sitter för hårt i själva hållaren.. Det börjar bli dyrt och irriterade nu någon som har tips på vad man kan säga att till verkstad 3 att dom ska börja kolla.

granadadr
15 juli 2018 · 7 284 Inlägg

köp en riktig monteringssats,, på många bilar finns sk skrikplattor,, utan dem så lever bromsarna om,,   hur hårda belägg har du,, vet att ferrodos värsta levar om satan å sprutar ut mkt skit på bilen,, jag bytte snabbt på min då dem rent förstörde fälgar å lack på bilen,,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
lawler
15 juli 2018 · 3 Inlägg

granadadr skrev:
köp en riktig monteringssats,, på många bilar finns sk skrikplattor,, utan dem så lever bromsarna om,,   hur hårda belägg har du,, vet att ferrodos värsta levar om satan å sprutar ut mkt skit på bilen,, jag bytte snabbt på min då dem rent förstörde fälgar å lack på bilen,,

Det sitter skrikplattor på den sidan som låter, slet av skrikplattan på andra sidan då jag höll på och felsöker själv.

Ska inhandla en ny monteringssats då och prova är nära att montera orginalbelägg från Subaru verkstad snart kommer bli dyrt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang