Volvo 740 1990 starta inte ibland

Alfred02
4 augusti 2018 · 37 Inlägg

Hej! Idag när jag va ute och åkte så upptäckte jag tyvärr ett litet tråkigt fenomen på min 740. Efter jag stängt av ock skulle starta den så gick tändningen på men den startade inte. Motorn gick inte äns runt. Den bara klickade som om det va dålig kräm i batteriet. Så väntade jag ca 30 sekunder och  testade jag att starta igen och den gick den här gången utan några problem. Så testade jag några gånger till att stänga av och starta å det va häller inte några problem denna gången.

Någon som vet va problemet kan vara. Kan tillägga att denna bilen är ombyggd och utrustad med keyless start. Kan problemet ligga i det tros? Kan det vara så enkelt att batteriet i fjärrkontrollen till detta är slut? Det är iallafall inte några problem med att låsa upp och låsa än dock.

Senast redigerat av Alfred02 (4 augusti 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Kolla batteri i vila och om den laddar på tomgång.
Motorn av, ska det vara minst 12,5 volt och minst 13,5 volt på tomgång till att börja med..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Alfred02
4 augusti 2018 · 37 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Kolla batteri i vila och om den laddar på tomgång.
Motorn av, ska det vara minst 12,5 volt och minst 13,5 volt på tomgång till att börja med..

Yes ska kika på det. Jag tycker dock det inte känns som om det skulle kunna va batteriet dock eftersom jag fick igång den senare och då va det inga problem med att batteriet skulle va trött.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Det kan såklart vara startmotorn med och det kan du prova med att kortsluta dom 2 tjocka anslutningarna med en grov skruvmejsel nästa gång..
Det blixtrar lite , men du märker ju om den vill gå igång..
Annars kan det vara kolen som är slut  i startmotorn och då kan du knacka lite lätt på startmotorn och se om den går igång.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Alfred02
4 augusti 2018 · 37 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Det kan såklart vara startmotorn med och det kan du prova med att kortsluta dom 2 tjocka anslutningarna med en grov skruvmejsel nästa gång..
Det blixtrar lite , men du märker ju om den vill gå igång..
Annars kan det vara kolen som är slut  i startmotorn och då kan du knacka lite lätt på startmotorn och se om den går igång.

Ok. Ska kolla upp startmotorn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang