Bmw e91 servicelampa Bromsbelägg bak

FredrikBr
23 juli 2018 · 111 Inlägg

Hej , har en Bmw e91 2011 och har haft den inne för byte av bakbromsbelägg , nu till det konstiga , han nollstälde serviceintervallen på bromsbeläggen bak i instrumentpanelen och den stog på 3000 mil länge men sen när jag åkt cirka 100 mil så började servicelampan att lysa igen att det var cirka 100 mil kvar till byte igen. så jag kollade upp hur man nollställer själv så jag gjorde det så det stog 3000mil kvar till byte igen , men nu efter några mil igen har servicelampan kommit upp igen om att det snart är byte . nån som vet vad det kan vara för fel?

Utmarks-Loke
23 juli 2018 · 5 836 Inlägg

Byttes givaren för slitage av bromsbeläggen? Jag funderar på om den ligger och ger falska signaler. Det är väl egentligen en metalltråd med en beläggning och när den kommer för nära skivan skavs beläggningen bort och ger kontakt, därför måste den bytas när man byter bromsbelägg

FredrikBr
23 juli 2018 · 111 Inlägg

Det vet jag faktist inte om den blev bytt , ska kolla på de imorgon , tack för svar

FredrikBr
7 augusti 2018 · 111 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197504/197504-6f789d8124733401d850f10bf90b99b3.jpg
Har kollat nu , det är två kablar på bilden den ena går in till hjullagret(typ) och den andra som är inringad ser ut att kunna vara av på nått vis , kan det vara den som ska vara slitagevarnare?

Jokabsson
7 augusti 2018 · 1 176 Inlägg

Den inringade kabeln ser ut som en slitagesensor. Den ska bytas vid byte av belägg. Eftersom att det ska ingå i arbetet så bör verkstaden ta tillbaka bilen och fixa detta åt dig gratis. Tycker jag..

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
FredrikBr
7 augusti 2018 · 111 Inlägg

Cracksoup skrev:
Den inringade kabeln ser ut som en slitagesensor. Den ska bytas vid byte av belägg. Eftersom att det ska ingå i arbetet så bör verkstaden ta tillbaka bilen och fixa detta åt dig gratis. Tycker jag..

Tack för svar . Ska åka tillbaka och prata med dom smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang