Volvo 945 -96 vatten på golvet höger fram

Tomasvolvo
7 augusti 2018 · 3 Inlägg

Hej.
Min fläkt har slutat fungerar.
När jag tog ner fläkten , kom vatten inifrån.
Har vatten på golvet  höger fram .
Var kommer detta från ?
Tacksam för förslag..

Sukkan
7 augusti 2018 · 451 Inlägg

Har du ac? Om det blir stop i slangen för kondensvattnet så stannar vattnet kvar i luftkanalerna, hände mig en gång, det hördes som en propeller ifrån fläkten. Titta under Bilen efter en slangen och blås rent i den.

Tomasvolvo
7 augusti 2018 · 3 Inlägg

Ja det låter troligt ,ska kolla

Anderholm
7 augusti 2018 · 613 Inlägg

Hade samma problem som du för 1 månad sen och kunde inte lokalisera felet jag hade inga bubblade ljud från fläkten heller.
Jag tog en sväng förbi Acara och han avhjälpte felet inom 5 minuter

Stäng alla utblås i bilen vrid på Ac/Fläkt på full kräm samt kör in böjlig liten piprensare eller dylikt i utblåset för kondensvatten i motorrummet rensa med piprensaren eller dylikt tills vattnet och eventuellt stopp släpper.
Det kommer fullständigt forsa ut vatten ur hålet om det har varit stopp där.
Hålet att joxa i sitter under torkfiltret kan man säga in mot kupén har du slang därifrån kan det vara läge att ta bort den och rengöra både slang och "hål"

Orsaken enligt killen på Acara är att spindlar ovanligt nog älskar att bygga bon där inne det låter helt sjukt men verkar faktiskt vara så för när han petade och stånkade kom mängder med vatten och faktiskt även resten av spindelväv som fanns kvar.

Han tipsade om att kolla detta ett par gånger om året då de snabbt gärna "flyttar" in igen

lycka till /Anderholm

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Tomasvolvo
7 augusti 2018 · 3 Inlägg

Tackar för tipset.
Mycket riktigt det forsade ut vatten.
Då vet jag varför fläkten blivit dränkt och slutat fungera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang