Volvo 945 dör då och då.

Christian S
5 augusti 2018 · 4 816 Inlägg

slangen på bild 1 i ditt senaste inlägg är till vevhusventilationen och ska ihop med delen som är pluggad på bild 2 och kontakten som är på bild 3 + 4 ska kopplad på kontakten som är på bild 4.
bild 5 är ju till en elektriskmotorvärmare, du saknar den delen som går ut till fronten.
slangen som är pluggad på bild 6 är till dumpventilen aka avlastningsventilen och den långa slangen som också är pluggad ska gå till den så såvidare det inte sitter någon annan så kör du just nu utan dumpventil vilket inte är bra för turbon även om det låter rätt fräckt när luften studsar mot impellrarna i turbon.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
5 augusti 2018 · 4 816 Inlägg

Anderholm skrev:
Vilken Heffaklump!

ja, mycket ful kopplat där.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Magnedal
5 augusti 2018 · 56 Inlägg

Christian S skrev:
slangen på bild 1 i ditt senaste inlägg är till vevhusventilationen och ska ihop med delen som är pluggad på bild 2 och kontakten som är på bild 3 + 4 ska kopplad på kontakten som är på bild 4.
bild 5 är ju till en elektriskmotorvärmare, du saknar den delen som går ut till fronten.
slangen som är pluggad på bild 6 är till dumpventilen aka avlastningsventilen och den långa slangen som också är pluggad ska gå till den så såvidare det inte sitter någon annan så kör du just nu utan dumpventil vilket inte är bra för turbon även om det låter rätt fräckt när luften studsar mot impellrarna i turbon.

Ja någon dumpventil kan jag då inte hitta så den körs väl utan nu, samt med pysventil då. Men då känns det som jag har stenkoll! Tack så himla mycket. Gav 2000 för bilen och lagt ner totalt en tusenlapp till på växellåda och lite annat, så lite fulmeck kan jag allt tåla!

Magnedal
6 augusti 2018 · 56 Inlägg

Christian S skrev:
slangen på bild 1 i ditt senaste inlägg är till vevhusventilationen och ska ihop med delen som är pluggad på bild 2 och kontakten som är på bild 3 + 4 ska kopplad på kontakten som är på bild 4.
bild 5 är ju till en elektriskmotorvärmare, du saknar den delen som går ut till fronten.
slangen som är pluggad på bild 6 är till dumpventilen aka avlastningsventilen och den långa slangen som också är pluggad ska gå till den så såvidare det inte sitter någon annan så kör du just nu utan dumpventil vilket inte är bra för turbon även om det låter rätt fräckt när luften studsar mot impellrarna i turbon.

Tack återigen, nu fick jag ihop allt och se på den! Nu dör inte bilen längre! Tack så mycket för förklaringen på allt. Min hjälte!

Mvh,

Dennis.

Anderholm
7 augusti 2018 · 613 Inlägg

Du hann före Christian S
Jag satte mig i paint för att rita och dona på en bild så han kunde se vart allt skulle ihop ^^
Du lär hitta mer udda mek på den bilen skulle jag tro så en Haynesbok är aldrig fel
Fortfarande en riktig Heffaklump dock ^^

Lycka till /Anderholm

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Magnedal
7 augusti 2018 · 56 Inlägg

Anderholm skrev:
Du hann före Christian S
Jag satte mig i paint för att rita och dona på en bild så han kunde se vart allt skulle ihop ^^
Du lär hitta mer udda mek på den bilen skulle jag tro så en Haynesbok är aldrig fel
Fortfarande en riktig Heffaklump dock ^^

Lycka till /Anderholm

Tack så mycket! Jo en Haynes bok ska införskaffas! Elen till tanken var en riktig heffaklump också, men fixade det så nu funkar till och med tankmätaren! Smidigt smidigt. Vill ju lära mig, så bara bra att det är fulmekat! ha ha!

Christian S
7 augusti 2018 · 4 816 Inlägg

Magnedal skrev:

Anderholm skrev:
Du hann före Christian S
Jag satte mig i paint för att rita och dona på en bild så han kunde se vart allt skulle ihop ^^
Du lär hitta mer udda mek på den bilen skulle jag tro så en Haynesbok är aldrig fel
Fortfarande en riktig Heffaklump dock ^^

Lycka till /Anderholm

Tack så mycket! Jo en Haynes bok ska införskaffas! Elen till tanken var en riktig heffaklump också, men fixade det så nu funkar till och med tankmätaren! Smidigt smidigt. Vill ju lära mig, så bara bra att det är fulmekat! ha ha!

hade du bott närmare kunde du fått den som jag har liggandes, den är helt oanvänd.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Magnedal
7 augusti 2018 · 56 Inlägg

Christian S skrev:

Magnedal skrev:

Anderholm skrev:
Du hann före Christian S
Jag satte mig i paint för att rita och dona på en bild så han kunde se vart allt skulle ihop ^^
Du lär hitta mer udda mek på den bilen skulle jag tro så en Haynesbok är aldrig fel
Fortfarande en riktig Heffaklump dock ^^

Lycka till /Anderholm

Tack så mycket! Jo en Haynes bok ska införskaffas! Elen till tanken var en riktig heffaklump också, men fixade det så nu funkar till och med tankmätaren! Smidigt smidigt. Vill ju lära mig, så bara bra att det är fulmekat! ha ha!

hade du bott närmare kunde du fått den som jag har liggandes, den är helt oanvänd.

Tack för omtanken! Men finns på biltema ett par mil härifrån, om du inte känner för att skicka den då det vill säga!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang