Pioneer handbroms

Mrkevin
10 augusti 2018 · 1 Inlägg

Heey, fick idag min Pioneer AVH-Z5100DAB, o skulle installera android auto, men får då upp att jag måste dra handbroms. Så om jag har förstått det hela rätt måste jag koppla in den gröna kabeln i handbromsen på något sätt. Är detta ett måste eller går det att lösa på något annat sätt?

Tack på förhand! smile

zzr94092
10 augusti 2018 · 4 404 Inlägg

Vad blir det på kabeln på handbromsen  när den är dragen?
Plus eller minus? Vad vill radion ha?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 augusti 2018 · 17 520 Inlägg

Den gröna kabeln vill väl ha spänning från handbroms, kolla elschema kan vara jord med, för att fungera. Hur du löser det vet jag inte roll

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 augusti 2018 · 13 754 Inlägg

jorda skiten problem löst

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
MammDiin
10 augusti 2018 · 2 019 Inlägg

Kabeln som ska kopplas till handbromsen ska ha minus (jord).
Enklaste lösningen är att man jordar den bak på stereons chassi.

244Lover
11 augusti 2018 · 103 Inlägg

Mrkevin skrev:
Heey, fick idag min Pioneer AVH-Z5100DAB, o skulle installera android auto, men får då upp att jag måste dra handbroms. Så om jag har förstått det hela rätt måste jag koppla in den gröna kabeln i handbromsen på något sätt. Är detta ett måste eller går det att lösa på något annat sätt?

Tack på förhand! smile

Du ska jorda handbroms kabeln jag jordade den i stereon. 👍

Volvo 244 dl "Numera DL Turbo" (1981)
zleepy Trucker
11 augusti 2018 · 1 392 Inlägg

Den vill väl ha signal för den ska kunna "funka enbart" när du står parkerad och ej är i trafik så säga smile
anslut jorden till svart, eller om det är ström till befintlig tändningsström... just bypass that shiet smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
244Lover
11 augusti 2018 · 103 Inlägg

zleepy skrev:
Den vill väl ha signal för den ska kunna "funka enbart" när du står parkerad och ej är i trafik så säga smile
anslut jorden till svart, eller om det är ström till befintlig tändningsström... just bypass that shiet smile

Den ska anslutas till jord (svart kabel)

Volvo 244 dl "Numera DL Turbo" (1981)
zleepy Trucker
11 augusti 2018 · 1 392 Inlägg

244Lover skrev:

zleepy skrev:
Den vill väl ha signal för den ska kunna "funka enbart" när du står parkerad och ej är i trafik så säga smile
anslut jorden till svart, eller om det är ström till befintlig tändningsström... just bypass that shiet smile

Den ska anslutas till jord (svart kabel)

yep, det jag skrev, men eftersom TS skrev kabeln var grön, så visste jag inte om det var en jord eller ström kabel, och skrev då med båda alternativen smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang