Alla blinkers blinkar (husvagn, släp)?

rogernorstrom
30 augusti 2018 · 2 Inlägg

Hej, har Volvo 850 -97 som jag nyligen bytt kopplingsdosan till husvagnen (Sävsjö -79) . Problemet är att båda blinkers blinkar...som varningsblinkers ungefär.
Provat på släp likadant,  har 7-pol med den blå 54g (reserv, dimljus) inkopplad. Är detta ett unikt fenomen, eller en enkel match? Hälsningar Roger

Meaganeowner
30 augusti 2018 · 2 250 Inlägg

Tidigare har jag först lyft på kärran på bilens dragkrok och därefter kontrollerat ljus, blinkers och broms ljus innan jag åkt iväg.

Nu var det dags med nya ledlyktor bak. Ett bök att koppla i kopplingsboxen umder kärran, liggande på rygg.
Så jag vände kärran upp och ned. Stack i kontakten i bilens uttag, efter att jag kopplat in nya lyktorna.
Vänster blinkers funkade fint. Men vid höger blink, så blinkade det mesta.

Kliade mig i huve flera gånger. Mätte i uttaget på bilen mot det stift som var minus... allt funekade!
Men inte på kärran.

TILL slut visade det sig att kabeln till minus hade gått av i själva kontakten till släpet.

När körran var kopplad med kulhansken på draget, fick kärran minus genom, denna.

Fattas minus så blir det många konstigheter!!!

rogernorstrom
1 september 2018 · 2 Inlägg

Okej, jag har dubbelkollat med ett släp som är ok, men det hjälpte inte med kulhandsken på heller...så undrar om problemet sitter i den nyinsatta dosan på bilen...trots jag följt alla färger o beskrivningar som det krävs så blinkas det för fullt både på släp o husvagn när jag blinkar vänster eller höger? Tackar ändå för ett svar/alternativ  /roger/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang