Kinastereo, android eller win ce?

Notchpedro
5 september 2018 · 38 Inlägg

Ska byta huvudenhet i racebussen, tänkte inte lägga ut allt för mycket och vill gärna ha navigation utan att man måste nalla på mobilens datatrafik.

På enheten med win ce så är det något navigationsprogram som heter Kudos. Någon som testat det?

På enheten med android kan man köra google maps i offline läge, men hur funkar det med att streama osv från en iphone till en androidenhet?

Övrigt med fördelar/nackdelar med win ce och android?

zemet
5 september 2018 · 4 036 Inlägg

Jag har köpt 2 android enheter och haft i bilen. Första för ca 2500 kr och andra för nästan 4000 kr. Bägge från Ebay.

Den första blev riktigt seg efter ett tag och tillslut nästan oanvändbar.

Den sista har jag inget alls att klaga på, den går precis som den skall 1 år senare.

Det är ganska lurigt att köpa Andrioidenheter, för det är bara kina grejer alltihop. Dem hittar på prestandasiffror hejvilt och det finns inget sätt att kontrollera detta för dig som konsument direkt.

Men jag var och är fantastiskt nöjd med mina enheter. Så jävla smidigt med google maps, spotify och framförallt backkamera:)

Tag bilen till tyskland nyligen, då var det gött att kunna kolla på youtube för passagerare under körning och när man stod stilla i färjekö osv.

Andrioidenheterna har ju wifi, så alla tunga uppdateringer som kräver mycket data kan du göra hemma på gårdsplanen.

Senast redigerat av zemet (5 september 2018)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang