Köper du hellre en nyare långmilare, eller en äldre kortmilare?

simlar
6 september 2018 · 5 525 Inlägg

På en så pass ny bil så att den fortfarande täcks av maskinskadeförsäkring så tar man hellre den med färre mil (dom flesta bolag har maskinskada 8år/12k mil).

Men sen när bilen inte täcks av någon maskinskada eller nybilsgarantier så är det skicket som talar.
Av mina erfarenheter är oftast bilar med fler mil men samma årsmodell fräschare vid 10+år gamla bilar just för att långmilare främst då gått landsväg = färre kallstarter/mil och har för det mesta legat jämn hastighet på högsta växeln.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Bennybira
6 september 2018 · 480 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Skulle nog valt den med färre mil. Mil sliter!

Idioter sliter mer än mil!

Fiat 127 (1977)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 september 2018 · 13 742 Inlägg

Bennybira skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Skulle nog valt den med färre mil. Mil sliter!

Idioter sliter mer än mil!

Håller med..    Milen säger inget om skicket...      Sätt bilar som varit så sjukt slitna fast dom inte ens nått 10k.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
panda666
6 september 2018 · 4 250 Inlägg

Som torsen skrev tidigare;  Båda har ju dessutom passerat gränsen för möjlighet till maskinskadegaranti. håller med här, men skulle endå välja lågmilaren 14. Tycker sj att 20.000mil på en 16 är skitmycket, blir svårare att sälja sen också. Skulle alt se efter nått som gått lite mindre tom. Allt är lite risky tycker ja efter 20.000mil och när man inte har nån maskinskadegaranti också betyder det att man pungar ut allt sj säg oturen kommer att motorn pajar eller nått annat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang