Väldigt frustrerad med radion! VW Golf GT Sport TSI 1.4 2008

HBG_Bjure
11 september 2018 · 3 Inlägg

Hej!
Har nästan precis köpt en VW Golf som rubriken lyder.
Varje gång jag startar bilen så går radion igång och på volym 12, måste sänka volymen varje start. Varje gång jag trycker på skärmen så piper det, måste stänga av den funktionen varje gång i inställningarna. Om jag t.ex ändrar inställningar eller bakgrundsbild så är de inte kvar nästa gång jag startar bilen.

Konstigt nog så kommer den ihåg att starta på samma radiokanal och den kommer ihåg att min telefon är parad via blåtand. Är verkligen så frustrerad för hittar ingenting om hur jag kan lösa detta. Väldigt jobbigt att gå igenom denna processen varje gång jag startar bilen.

Snälla hjälp!

Edit: Kolla på videon nedan så förstår ni vad jag menar!
https://youtu.be/5SQBgA3Vkaw

Senast redigerat av HBG_Bjure (11 september 2018)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 september 2018 · 14 048 Inlägg

Är det nåt med nån konstantströmkabel som det är fel på eller nån säkring till den kabeln som gått sönder. Då kanske det kan bli så att inställningarna inte kan hållas kvar. Jag är ingen expert på sånt här men det var detta som slog mig direkt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
11 september 2018 · 10 388 Inlägg

Inte det minsta ovanligt beteende på kinaenheter. SPECIELLT vanligt på WinCE-enheter (dvs inte Androidenheter). Bara att leva med. Eller ja, alternativet är ju att byta till något annat givetvis.

Senast redigerat av it_mutt (11 september 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
11 september 2018 · 9 296 Inlägg

Haha så jäkla frustrerande. Inte meningen att göra mig lustig över det hela, men det basuneras ju i alla fall inte ut DAS AUTO!!! med en barsk tysk manlig stämma.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
11 september 2018 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:
Haha så jäkla frustrerande. Inte meningen att göra mig lustig över det hela, men det basuneras ju i alla fall inte ut DAS AUTO!!! med en barsk tysk manlig stämma.

Det hade blivit knacklig kinesisk brytning isf wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
11 september 2018 · 9 296 Inlägg

it_mutt skrev:

caromania skrev:
Haha så jäkla frustrerande. Inte meningen att göra mig lustig över det hela, men det basuneras ju i alla fall inte ut DAS AUTO!!! med en barsk tysk manlig stämma.

Det hade blivit knacklig kinesisk brytning isf wink

Jag trodde premium stod för nåt. Kanske bara trots allts står för ”upplevd kvalitet” som någon skrev på forumet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Presidento Of World
11 september 2018 · 3 328 Inlägg

caromania skrev:

it_mutt skrev:

caromania skrev:
Haha så jäkla frustrerande. Inte meningen att göra mig lustig över det hela, men det basuneras ju i alla fall inte ut DAS AUTO!!! med en barsk tysk manlig stämma.

Det hade blivit knacklig kinesisk brytning isf wink

Jag trodde premium stod för nåt. Kanske bara trots allts står för ”upplevd kvalitet” som någon skrev på forumet.

Chingchong stereo "hehe"

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
it_mutt Avstängd
11 september 2018 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:

it_mutt skrev:

caromania skrev:
Haha så jäkla frustrerande. Inte meningen att göra mig lustig över det hela, men det basuneras ju i alla fall inte ut DAS AUTO!!! med en barsk tysk manlig stämma.

Det hade blivit knacklig kinesisk brytning isf wink

Jag trodde premium stod för nåt. Kanske bara trots allts står för ”upplevd kvalitet” som någon skrev på forumet.

Igen; det är en kinastereo...dvs inte originalstereo wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
11 september 2018 · 9 296 Inlägg

it_mutt skrev:

caromania skrev:

it_mutt skrev:

Det hade blivit knacklig kinesisk brytning isf wink

Jag trodde premium stod för nåt. Kanske bara trots allts står för ”upplevd kvalitet” som någon skrev på forumet.

Igen; det är en kinastereo...dvs inte originalstereo wink

Ahaaaa! Men varför byta stereon på en så ny bil? yikes Nåja.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
11 september 2018 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:

it_mutt skrev:

caromania skrev:

Jag trodde premium stod för nåt. Kanske bara trots allts står för ”upplevd kvalitet” som någon skrev på forumet.

Igen; det är en kinastereo...dvs inte originalstereo wink

Ahaaaa! Men varför byta stereon på en så ny bil? yikes Nåja.

Kan ju ha suttit en "basic"-enhet i bilen. Och man då jagade bluetooth, gps, möjlighet till backkamera osv. Eller...så gillar man bara en färgskärm wink (Nej jag har ungefär lika mycket aning som dig...vilket du märker tongue )

Just WinCE (OM det nu är en sådan, men det ser ut så utifrån GUI:en) är ju dessutom billiga som f.. .
Tror en helt ny WinCE-enhet går att hitta för 2-3st femhundralappar i England, säkerligen än billigare om man tar det direkt från Asien själv.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 september 2018 · 4 917 Inlägg

Jag undrar vad som händer ifall trådstartarn drar konstantströmmen och sen programmerar..
Kanske det går bra om den inte har någon kod..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
it_mutt Avstängd
12 september 2018 · 10 388 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Jag undrar vad som händer ifall trådstartarn drar konstantströmmen och sen programmerar..
Kanske det går bra om den inte har någon kod..

Den har ingen kod...det är en eftermarknadsenhet. Det går inte att "programmera" bort volyminställningen vid uppstart. Tyvärr

- - - - Edit - - - -

Lät säkert lite grinig där i att jag utgick från att alla vet hur de här enheterna fungerar. Givetvis gör inte alla det, och nejdå, inte grinig alls smile

Senast redigerat av it_mutt (12 september 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang