B230FK skorrande/vinande ljud kommer ungefär från generatorn

tewo22
11 september 2018 · 118 Inlägg

B230FK skorrande/vinande ljud kommer ungefär från generatorn
Jag bytte tändkablarna igår och åkte till affären för att se att den fungerade som den skulle, sedan efteråt när jag kom tillbaka hem igen lät det väldigt högt som skorrande eller typ vinande ljud, det var inte konstant utan snarare lite pulserande ljud.  Är det någon som kan ha någon aning om vad det kan vara? Pratade med min far över telefon när det hände och han tyckte att det lät som att något hjul till någon drivrem orsakade ljudet (han verkar vara en gamm-volvo guru, men man vet ju aldrig om allt han tror är hundraprocentigt)

Det händer alltså på tomgång, stängde av bilen och undviker att varva den då jag är rädd för att det ska vara någon rem eller något som kanske slits ännu mer på grund av det. Kommer dock vara tvungen att köra bilen imorgon (trots att jag inte vill). Ska inte köra någon lång sträcka, kanske värt att nämna.

Senast redigerat av tewo22 (11 september 2018)

jompazx
12 september 2018 · 291 Inlägg

hade samma problem en gång och som fars-gubben din säger så i mitt fall hade kamremskåpan gått paj i nedre hörnet(kåpan är i 2 delar) och då fjädrat ut lite och tog i vattenpumpens remhjul. jag lossad enkelt kamremskåpan och slipa ner kåpan lite samt värmde och rikta kåpan lite. har vart tyst sen dess.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang