Första och mest irriterande felet är att förardörrens fönsterhiss inte går ner hela vägen, fastnar ca 15 cm upp från listen. Vad beror detta på? Den glider bra utan hinder upp och ner men tycks tro att den gått i botten då den stannar tvärt.
Mitt andra fel är mer elektriskt och jag misstänker att en kabel gått av i kontakten mellan dörr och stolpe... Passagerardörren fram låser men låser inte upp på c-låset...
Första och mest irriterande felet är att förardörrens fönsterhiss inte går ner hela vägen, fastnar ca 15 cm upp från listen. Vad beror detta på? Den glider bra utan hinder upp och ner men tycks tro att den gått i botten då den stannar tvärt.
Mitt andra fel är mer elektriskt och jag misstänker att en kabel gått av i kontakten mellan dörr och stolpe... Passagerardörren fram låser men låser inte upp på c-låset...
Hjälp med första felet tack!
Stannar rutan även när du håller knappen nere hela tiden?
Plockade ner dörrsidan för att kolla och upptäckte att någon klåpare har varigt där innan... Ljudmattan var sönderskuren och kablaget för spegeln var dragen på fel sida av skenan för glaset.
bilknuffaren & candyweiss Felet var alltså klåpare som inte vetat vad dom gjort!!!
Fick byta samtliga pluggar och fixa 2 nya skruvar och ny ljudmatta som klåparen haft sönder eller bort under sina bravader...