Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 547 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Ja, jag är alltid nervös inför besiktning men gubben var så nöjd och glad så.
Ang ögonlock, ptja.. Sålänge det inte blockar alltför mycket ljus så är det kanske lugnt?

Undra när sommarpuckarna kommer på V50n i år. Noll panik egentligen, är det dåligt väder så tar vi V50n pga vinterpuckar, är det fint väder tar vi V90n pga sommarpuckar. V50n kommer om någon vecka ställas undan ett tag så vi slipper hålla på att parkera om den ett par gånger i veckan (samt pröjsa parkering). Men vi avvaktar nog tills sommarpuckarna är på iaf, så det är gjort.
Upptäckte när jag tvättade den igår att hela bakre partiet av bilen är som ett tonårsansikte. Aldrig varit med om att så mycket skit har satt sig i lacken. Mycket gick bort när jag körde en extra vända med PrickBort men kommer nog behöva gå över det igen, i "värsta" fall använda lera.

Utöver detta så kommer jag försöka börja "återställa" bilen lite. Det är lite menlösa lampor och dragningar på sina ställen som inte används längre, så de ska jag byta.
Jag borde passa på att byta vattenfallet och lite handtag mot de fräschare som jag har liggandes, och beställa hem två likadana backspegelkåpor. Under den mattsvarta plastidippen så är en kåpa silver och en blå om jag minns rätt. Inte superkul för nästa ägare att upptäcka om denne tar bort dippen liksom. big_smile

Rotade även fram den "stora" kameran igår, så om helgen bjuder på bra väder borde min andra tråd uppdateras lite. big_smile

Senast redigerat av hyrbil (28 mars 2018)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
pulchi
30 mars 2018 · 640 Inlägg

Rikard_Persson skrev:
Härligt! Ska in med min på besiktning i april. Är lite orolig över vad dom ska säga om ögonlocken :S

Är ingen som sagt något om mina dom åren jag besiktade med dom på smile

hyrbil skrev:
Rotade även fram den "stora" kameran igår, så om helgen bjuder på bra väder borde min andra tråd uppdateras lite. big_smile

Yey! big_smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 oktober 2018 · 2 571 Inlägg

Och så kom dagen, dagen då Betty Blue flyttade hemifrån. 6 1/2 år i vår ägo och drygt 6000 mil, många fina stunder, en näve irriterande stunder. Hon kommer saknas enormt men jag tror att hon får det bra i Malmö dit hon nu flyttat.
Det var onekligen dags. Hittade senaste besiktningspappret som var från mars -18 och vi har sen dess lagt drygt 100 mil på mätaren.

Tack för den här tiden alla ni som följt med under resans gång! Över 3600 inlägg i tråden och över 800.000 visningar av densamme. Galna siffror i min värld.

I väntan på ett nytt framtida projekt (jag har mina idéer) så kommer V90n fixas till lite, dock i ett mer makligt tempo då huset sväljer varenda krona just nu.
Följ gärna med där också om ni har lust!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323956

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang