BMX X3 F25 problem med växellådan

BMW_Matt
22 oktober 2018 · 4 Inlägg

Min BMW X3a bärgades efter en olycka och drogs då upp på en bärgningsbil med växeln i. Efter reparation av krockskadorna (mest plåtskador och kylare och hjulupphängning) körde jag kanske 10-15 mil och sedan en morgon kunde jag inte lägga i backväxeln. Jag undrar om det är troligt att problemet med växellådan uppsått pga av att bilen släpades upp på bärgningsbilen med växeln i? (jag är säker på att detta skedde eftersom jag lämnade bilen med växeln i och bilen var låst vid bärgningen, om de nu inte lyft upp bilen).

En verkstad har nu plockat ner växellådan och de har skickat mig foto på synkringen för BACKEN som äe helt av. Enligt den är det extremt ovanligt och sker inte av normal förslitning. Vad är eran synpunkt? Är det något som kan ske genom förslitning på BMW växellådor eller är det något som kan ha orsakats i krocken eller vid bärgningen? Mitt försäkringsbolag vägrar fortfarande ta det som ett försäkringsärende....

Tack!
https://www1.garaget.org/gallery/images/229/228806/228806-15bff7f0b74363689bdba5010224b888.jpg

Senast redigerat av BMW_Matt (23 oktober 2018)

panda666
22 oktober 2018 · 4 250 Inlägg

beklagar, antar att din är manuell? min f10 havererade också en gång när ja var hemma och skulle parkera, backen gick inte in. ingen aning vad som hände med min men ny växellåda var att hitta iaf, sen finns det ställen som kan renovera, har utbyteslådor men saken är den att bmw har dåliga lådor, och detta är tyvärr inte nytt, har sett flertal som drabbats av detta. behöver inte vara  bärgarens fel. Varför vill inte försäkringen ta den?

Presidento Of World
22 oktober 2018 · 3 322 Inlägg

Ptja har du lämnat in den i Lettland till en random verkstad så kan du glömma att försäkringen tar det.

Sen går det väl inte att bevisa att det var bärgaren som orkade detta.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang