B230e går dåligt på tomgång vid start

Lukasfredriksson
1 november 2018 · 19 Inlägg

Tjena, jag har en 740 -88 b230e med ett väldigt skumt problem, ibland när jag startar den så måste jag gasa och då ligger den och rycker runt 700-900 varv spelar ingen roll hur mycket jag gasar. Släpper jag gasen går den upp på 1000 varv och sen dör. Men om jag gasar och sedan lägger i en växel och rullar lite så börjar bilen gå bra och då kan jag stana och stå på tomgång och bilen går även då bra.

Tvivlar på att specielt många har haft deta problem men nån kanske har en anning om vad det skulle kuna vara.

Tack på förhand för svar. :-)

jaka54
1 november 2018 · 5 729 Inlägg

Hej!
Har du tomgångsmotor ?

Lukasfredriksson
2 november 2018 · 19 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Har du tomgångsmotor ?

Hmm nej sitter ingen tomgångsmotor i b230e va. Men tack för svaret ändå smile

Steff240
2 november 2018 · 1 017 Inlägg

B230e är löjligt känslig för tjuvluft, och det kan ge ganska märkliga symtom roll

Spreja startgas runt alla slangar på insuget, speciellt runt den stora gummibälgen. Tätningarna till spridarna i toppen är också ökända för att bli otäta så spreja där också smile

Annars kanske det har något med bränsletrycket att göra, det är också lite känsligt på dom här motorerna roll
Men testa startgasen först big_smile

Lukasfredriksson
2 november 2018 · 19 Inlägg

Steff240 skrev:
B230e är löjligt känslig för tjuvluft, och det kan ge ganska märkliga symtom roll

Spreja startgas runt alla slangar på insuget, speciellt runt den stora gummibälgen. Tätningarna till spridarna i toppen är också ökända för att bli otäta så spreja där också smile

Annars kanske det har något med bränsletrycket att göra, det är också lite känsligt på dom här motorerna roll
Men testa startgasen först big_smile

Ja har hört mycket om tjuvluft på dom därhar testa spreja en del startgas men inte på gumibälgen så får väl testa de. Tack för svaret föresten smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang