Ojämn hastighet med farthållare vw passat tdi 4motion 03

davidtyni
9 november 2018 · 65 Inlägg

Hej jag upplever ett svajande med hastigheten vid högre hastigheter när jag har i farthållare med min passat 3bg tdi 4motion.. har haft ett andel bilar med farthållare men aldrig känt att den reglerar hastigheten så mycket som denna gör? Man känner de extra mycket i backar då den riktigt försöker hålla tex 110 kmh. känner man hur den som pumpgasar i den hastigheten .. någon som vet vad felet kan vara för det?

Sen när man kör i lägre hastigheter så känner man att den som vill till å strypa hastigheten ibland typ på 2ans eller 3ans växel men släpper man eller gasar till så blir de bättre.. Va kan detta vara? Någon idé..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2018 · 17 483 Inlägg

Men bilen går perfekt i övrigt? Tänkte om spjällmotorn hakar upp sig vid små regleringar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mb_pucken
9 november 2018 · 5 087 Inlägg

Så gjorde min gamla Mercedes när jag körde kcr box. Sitter det något sådan i din bil?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
davidtyni
9 november 2018 · 65 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Men bilen går perfekt i övrigt? Tänkte om spjällmotorn hakar upp sig vid små regleringar...

Jo exakt i övrigt går den bra men de är de där som man känner när man ligger på e4an och kör typ 110 120 och har farthållare att den som gasar släpper gasar släpper... lite irriterande då man känner det väldigt mycket! sen de andra att de som blir orkeslös ibland när man kör i 3an 2an som gör att den ibland tappar gasmomentet typ 1sek ..

davidtyni
9 november 2018 · 65 Inlägg

mb_pucken skrev:
Så gjorde min gamla Mercedes när jag körde kcr box. Sitter det något sådan i din bil?

Okej .. nej inte vad jag vet iallafall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang