Bmw e38 740 -95 svår startad

kevelito
23 november 2018 · 8 Inlägg

Tjena, har precis införskaffat mig en bmw e38a 740 från 1995 som är otroligt svår startad varm. Den är lite svår att få igång när den är kall också men då tar det bara några sekunder att hoppa igång men när den är varm är det i princip omöjligt att starta utan startgas. Har bytt bränslefilter, lambdasonder, yttertempsmätare, båda spjällhusen. finns inga felkoder heller. tänkte om någon vet vad som kan vara eller om det är något vanligt fel på dessa. han har bara gått 24.000 mil. Han är extremt törstig också men vet inte om det har med det att göra. han tänder till mer o mer när man nötar på startmotorn o tillslut hoppar han igång.

Senast redigerat av kevelito (23 november 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 november 2018 · 4 917 Inlägg

Kan du skaffa lite kylspray och spruta på insprutningsdetaljerna och se om det blir någon förändring?
Tänkte om det finns något där som är värmekänsligt eftersom startgasen gör susen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
kevelito
23 november 2018 · 8 Inlägg

bagatellen skrev:
Kan du skaffa lite kylspray och spruta på insprutningsdetaljerna och se om det blir någon förändring?
Tänkte om det finns något där som är värmekänsligt eftersom startgasen gör susen..

kan testa men tål verkligen sakerna att bli nerkylda så hårt? det mesta är ju plast så det kommer väl att spricka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang