5804
Sök

Bes. kolla drivknutar...

Driver
2 111 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
Tjenare allesammans. ska in o besikta i början av dec nu så tänkte höra med er om de e kinkiga med drivknutar?.

Misstänker att det är de som är påväg att bli slut på min,iallafall den vänstra fram. knakar i framvagnen när man rullar sakta..mer förut  har dämpats något...Det är detta jag tycker är konstigt.därför jag frågar om råd. samt har sett att damasken på drivisarna är ganska spruckna o torra om jag inte fattat helt fel. är det svårt att byta dessa? (damasker kanske är fel ord men gummit iaf). Samt är det svårt att byta drivknutar på en framhjulsdriven bil?aldrig gjort det. bara legat under o jävlats me knut på 142 förut...Tacksam för tips! smile som sagt...de närmar sig...

på fårrden är ena drivisen slut o den skakar vid 100km/h. min skakar inte...inte ens vid det dubbla. hjälp! hehe...

bilen ska in på verkstad idag.kan de kolla knutarna snabbt o enkelt..rycka i hjulen o känna eller dyl. ?...
Senast redigerat av Janken (23 november 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

271 Inlägg
23 november 2005
Besiktningen uppskattar inte dåliga drivknutar, det har jag egen erfarenhet av... En tvåa i protokollet, välkomen tillbaka och betala ännu mera.

Du borde få det kollat av någon verkstad om dom är helt slut eller om dom går igenom. Onödigt att kasta ut extra pengar.

Driver
2 111 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
Warcry skrev:
Besiktningen uppskattar inte dåliga drivknutar, det har jag egen erfarenhet av... En tvåa i protokollet, välkomen tillbaka och betala ännu mera.

Du borde få det kollat av någon verkstad om dom är helt slut eller om dom går igenom. Onödigt att kasta ut extra pengar.

Sa till dem om att de skulle kolla dem. Eller som de sa "Felsöka framvagnen". så imorrn får jag veta smile...+ motorvärmare smile...tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök