Skoda Pickup -00 1.6 co halt/går dåligt

Lelle245
14 december 2018 · 4 Inlägg

Tjena, tänkte vara smart för en månad eller så sen o köpa mig en billig skit brukis viket jag mycket väl gjorde och kaxig nog tänkte att det här är lätt fixat.

Köpte bilen för iprincip ingenting obessad då jag vart billös, for o besiktade o kom ut med 3 "lätta tvåor" vilket 2 av dom jag lyckas släcka. Den som kvarstår än är att den förhöjda CO halten är skyhög, ungefär 3-4 gånger så hög som den får va och det börjar bli dyrt o besikta om hela tiden.

Lägger man motorn på belastningsvarvet alltså kring 2500-3000 varv någonstans börjar den tveka, huckra och misstända låter det som och värdet skjuter i taket, men på tomgång går den som rena elbilen. Under färd vid t.ex omkörningar är man chanslös då den fortsätter och tveka och hukra fram tills varven blir höga nog och då börjar den röra på sig. Den kan även dö av totalt när den blivit varm och man kommer fram till en stopp-plikt t.ex eller står på tomgång längre än 30 sek. Men under 2500 ungefär och över går den som en klocka, och ligga i 110 är inga problem. Fick fram en felkod på 1ans cylinder, jordfel. Kollade alla kablar och mätte och allt såg bra ut, tog bort felkoden och bytte nämnd spridare utan framgång men felkoden kommer inte upp längre? Bilen är också absolut omöjlig o få igång utan motorvärmare när det bara är typ under 5 plusgrader?


Tändkablar är taget från en bil som gick som en klocka, nytt lock och rotor, nya stift dock av okänt märke, spjällhus tagit från samma klockrena bil, ny spridare på 1ans cylinder. Ska serva bilen med bränslefilter, olja, oljefilter samt kamrem och vattenpumps sats. Har även testat kända etanol tricket på besiktningen men inte fan hjälpte de ens lite. Har bara gått 9500 mil ungefär ifall de ska ha nån betydelse. Råd mig innan jag antingen säljer bilen eller tar l70in och gör plockepinn av den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang