En liten uppdatering efter ca 2 veckors uppehåll med skruvandet på 330:in
Har hjälpt en kompis med att byta topplockspackning på hand ATM400 S60
Men fick hem ABS:givarna till bakaxeln och dom blev ditt satta idag.
Första givarna hade ett långt tomrum mellan spetsen och ABS kransen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179577/179577-195b27dc955a6631912091780b967c6c.jpg]()
Men efter lite googlande och ett par forumsinlägg fick jag hjälp av en kille som hade liknande problem.
Från 09/2000 till 09/2001 har 330:in en annan ABS givare som är längre. Min bil har bara ACS efter 09/2001 tror jag att Bmw gick över till dcs som standard och kontakterna blev blåa.
Men som sagt nu sitter det lite tajtare mot ABS kransen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179577/179577-b9e8c17d4d2ec928fb57620cb236ac31.jpg]()
Glömde även av att jag åtgärdade glappet i CV:jointen mellan kardan och diffen.
Hittade en begagnad på bildelsbasen som frugan fick åka och hämta. 795kr kostade den. Tog loss CV:jointen och monterade på min kardanaxel och problemet var ur världen. Inget mer klonkande ljud när man släpper upp kopplingen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179577/179577-5e408a606ff4ee9e022c234bd697d591.jpg]()
Liten bild på kardanaxel efter lite färg
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179577/179577-63eeb8391fd74819bde2a9d7715086aa.jpg]()
Någon som behöver en kardanaxel så finns den för gratis avhämtning
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179577/179577-da5778715c893390550a7075d5954534.jpg]()