Volvo 745 B230fk startar ej

Volvo745lttatraktor
13 januari 2019 · 40 Inlägg

Jag har en volvo 745 b230fk som inte startar har kollat de mesta Den får gnista o bränsle Men tänder bara ibland men dör direkt o ibland misständer den.  Har Börjat kolla så kammen Står Rätt O de liknar som den hoppat men Behöver hjälp med hur den ska vara inställt någon som vet?

kunghippe
13 januari 2019 · 197 Inlägg

låter som kammen hoppat haft samma symptom då min hoppade. du har markeringar på drevet högst uppe som ska stämma med markeringar på toppen samt på remhjulet längst ned ska stämma med  markeringar på lilla kåpan längst ned

Volvo 740 (1986)
Volvo745lttatraktor
13 januari 2019 · 40 Inlägg

kunghippe skrev:
låter som kammen hoppat haft samma symptom då min hoppade. du har markeringar på drevet högst uppe som ska stämma med markeringar på toppen samt på remhjulet längst ned ska stämma med  markeringar på lilla kåpan längst ned

okej tack ska kolla de

kunghippe
13 januari 2019 · 197 Inlägg

Volvo745lttatraktor skrev:

kunghippe skrev:
låter som kammen hoppat haft samma symptom då min hoppade. du har markeringar på drevet högst uppe som ska stämma med markeringar på toppen samt på remhjulet längst ned ska stämma med  markeringar på lilla kåpan längst ned

okej tack ska kolla de

lättast och ta av övre kåpan vrida remskivan den där nere så den står på noll enligt lilla kåpan . då skall du se markeringen på kamdrevet det skall stå rakt över markeringen på toppen annars har den hoppat

Volvo 740 (1986)
Volvo745lttatraktor
13 januari 2019 · 40 Inlägg

kunghippe skrev:

Volvo745lttatraktor skrev:

kunghippe skrev:
låter som kammen hoppat haft samma symptom då min hoppade. du har markeringar på drevet högst uppe som ska stämma med markeringar på toppen samt på remhjulet längst ned ska stämma med  markeringar på lilla kåpan längst ned

okej tack ska kolla de

lättast och ta av övre kåpan vrida remskivan den där nere så den står på noll enligt lilla kåpan . då skall du se markeringen på kamdrevet det skall stå rakt över markeringen på toppen annars har den hoppat

Okej tack☺️

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang