Vad betyder "k" på lappen?

fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

Höll på och pillade lite och lade märke till att det står ett "k" lite på sidan av lappen som sitter på kamremskåpan och undrar vad det betyder? Det är en 240 från 1988 det gäller, b230f (lånad bild) http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 3f614d.jpg

Volvo 945 (1991)
Volvo 240 "GL" (1988)
zemet
14 januari 2019 · 4 015 Inlägg

Att det sitter en K -Kam kanske? Bara min gissning

fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

zemet skrev:
Att det sitter en K -Kam kanske? Bara min gissning

Kan ju hoppas iallafall tongue

Senast redigerat av fnylund (14 januari 2019)

Volvo 945 (1991)
Volvo 240 "GL" (1988)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 januari 2019 · 13 644 Inlägg

Inget speciellt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

Growe skrev:
Inget speciellt

Något måste den väl stå för? hmm

Volvo 945 (1991)
Volvo 240 "GL" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
14 januari 2019 · 26 097 Inlägg

Det står definitivt inte för vad för kam som sitter i, i alla fall.
Jag gissar på någon form av internkod hos Volvo.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

Mack skrev:
Det står definitivt inte för vad för kam som sitter i, i alla fall.
Jag gissar på någon form av internkod hos Volvo.

Har en gissning om att det står för att det sitter katalysator på den?

Volvo 945 (1991)
Volvo 240 "GL" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
14 januari 2019 · 26 097 Inlägg

fnylund skrev:

Mack skrev:
Det står definitivt inte för vad för kam som sitter i, i alla fall.
Jag gissar på någon form av internkod hos Volvo.

Har en gissning om att det står för att det sitter katalysator på den?

En 88:a har väl katalysator så känns ju mer logiskt i alla fall?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

Mack skrev:

fnylund skrev:

Mack skrev:
Det står definitivt inte för vad för kam som sitter i, i alla fall.
Jag gissar på någon form av internkod hos Volvo.

Har en gissning om att det står för att det sitter katalysator på den?

En 88:a har väl katalysator så känns ju mer logiskt i alla fall?

Jaa det sitter katalysator på den så antar att de är det som det står för big_smile

Volvo 240 "GL" (1988)
Volvo 945 (1991)
-jimmy
14 januari 2019 · 377 Inlägg

K för kantig?

fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

-jimmy skrev:
K för kantig?

Haha jaa kanske de lol

Volvo 240 "GL" (1988)
Volvo 945 (1991)
KolGruvan
14 januari 2019 · 1 450 Inlägg

Eller K som kamrem . Bara gissning

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
fnylund
14 januari 2019 · 26 Inlägg

KolGruvan skrev:
Eller K som kamrem . Bara gissning

Jajo men eftersom det inte står på alla kamremskåpor så antar jag att det står för något annat hmm

Volvo 240 "GL" (1988)
Volvo 945 (1991)
Presidento Of World
15 januari 2019 · 3 305 Inlägg

The following suffixes were commonly used by Volvo:

A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
B - high compression, with twin carburetor's, either twin zenith-strombergs or twin SU's.
E - high compression, no catalyst, mechanically fuel injected k-jetronic
BxxET - K-jetronic turbo
B2xxET - Motronic controlled electronic fuel injection, turbo.
F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B2304F), US/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually LH Jetronic or Bendix Regina)
K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, e.g. Eastern Europe
FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11 kW (15 PS; 15 hp) and 2 N⋅m (1.5 lb⋅ft) more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for the European and Australian markets.
FX - same as the FB but with the distributor mounted on the block (instead of the head) for use in the 240.
FD - essentially a B230F fitted with exhaust gas recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
FT - LH-jetronic 2.2/2.4 Turbo, 8.7:1 Static CR achieved by dished pistons.
FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)

Senast redigerat av Presidento (15 januari 2019)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
fnylund
15 januari 2019 · 26 Inlägg

Presidento skrev:
The following suffixes were commonly used by Volvo:

A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
B - high compression, with twin carburetor's, either twin zenith-strombergs or twin SU's.
E - high compression, no catalyst, mechanically fuel injected k-jetronic
BxxET - K-jetronic turbo
B2xxET - Motronic controlled electronic fuel injection, turbo.
F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B2304F), US/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually LH Jetronic or Bendix Regina)
K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, e.g. Eastern Europe
FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11 kW (15 PS; 15 hp) and 2 N⋅m (1.5 lb⋅ft) more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for the European and Australian markets.
FX - same as the FB but with the distributor mounted on the block (instead of the head) for use in the 240.
FD - essentially a B230F fitted with exhaust gas recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
FT - LH-jetronic 2.2/2.4 Turbo, 8.7:1 Static CR achieved by dished pistons.
FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)

Tack men det är inte dendär beteckningen jag söker, om du kollar på bilden jag länkade så ser du att det står ett "k" på sidan av lappen, det är den jag undrar vad den betyder. Såg även på en annan motor (b230fd) att det står "L" på den istället hmm

Volvo 240 "GL" (1988)
Volvo 945 (1991)
Presidento Of World
15 januari 2019 · 3 305 Inlägg

fnylund skrev:

Presidento skrev:
The following suffixes were commonly used by Volvo:

A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
B - high compression, with twin carburetor's, either twin zenith-strombergs or twin SU's.
E - high compression, no catalyst, mechanically fuel injected k-jetronic
BxxET - K-jetronic turbo
B2xxET - Motronic controlled electronic fuel injection, turbo.
F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B2304F), US/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually LH Jetronic or Bendix Regina)
K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, e.g. Eastern Europe
FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11 kW (15 PS; 15 hp) and 2 N⋅m (1.5 lb⋅ft) more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for the European and Australian markets.
FX - same as the FB but with the distributor mounted on the block (instead of the head) for use in the 240.
FD - essentially a B230F fitted with exhaust gas recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
FT - LH-jetronic 2.2/2.4 Turbo, 8.7:1 Static CR achieved by dished pistons.
FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)

Tack men det är inte dendär beteckningen jag söker, om du kollar på bilden jag länkade så ser du att det står ett "k" på sidan av lappen, det är den jag undrar vad den betyder. Såg även på en annan motor (b230fd) att det står "L" på den istället hmm

Missade det lilla k:ET där. Då vet jag inte vad det kan vara :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
fnylund
15 januari 2019 · 26 Inlägg

Presidento skrev:

fnylund skrev:

Presidento skrev:
The following suffixes were commonly used by Volvo:

A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
B - high compression, with twin carburetor's, either twin zenith-strombergs or twin SU's.
E - high compression, no catalyst, mechanically fuel injected k-jetronic
BxxET - K-jetronic turbo
B2xxET - Motronic controlled electronic fuel injection, turbo.
F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B2304F), US/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually LH Jetronic or Bendix Regina)
K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, e.g. Eastern Europe
FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11 kW (15 PS; 15 hp) and 2 N⋅m (1.5 lb⋅ft) more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for the European and Australian markets.
FX - same as the FB but with the distributor mounted on the block (instead of the head) for use in the 240.
FD - essentially a B230F fitted with exhaust gas recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
FT - LH-jetronic 2.2/2.4 Turbo, 8.7:1 Static CR achieved by dished pistons.
FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)

Tack men det är inte dendär beteckningen jag söker, om du kollar på bilden jag länkade så ser du att det står ett "k" på sidan av lappen, det är den jag undrar vad den betyder. Såg även på en annan motor (b230fd) att det står "L" på den istället hmm

Missade det lilla k:ET där. Då vet jag inte vad det kan vara :p

Nej okej, men tack ändå! smile

Volvo 240 "GL" (1988)
Volvo 945 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang