Byta mitten bältet bak volvo 945 -97

Lukasfredriksson
26 januari 2019 · 19 Inlägg

Halloj har vart och köpt en volvo 945 -97 och märker nu att bältet i miten av baksätet är spänt den sitter alltså helt stumt som om bältespänaren är i konstant. nu undrar jag om det går att byta bältet i mitten eller om man måste byta hela ryggstödet :-)

mrmercedes
26 januari 2019 · 118 Inlägg

Det går att bara byta bältet om man öppnar upp ryggsätet. Extremt mycket mer jobb och massor med småpill jämfört med att endast byta ut ryggstödet. Dessutom så skulle jag tro att det är lite svårt att hitta endast bältet. Normalt säljs ryggstödet i hel bit då det är helt värdelöst utan bältet.

Muckluck
26 januari 2019 · 248 Inlägg

Du kan inte dra ut bältet alltså?
Brukar räcka med att lossa på nedre fästpunkten under sitsen, och låta det rulla in liteså brukar det släppa, dom kan få fnatt om man tex fält sätet!

Lukasfredriksson
26 januari 2019 · 19 Inlägg

mrmercedes skrev:
Det går att bara byta bältet om man öppnar upp ryggsätet. Extremt mycket mer jobb och massor med småpill jämfört med att endast byta ut ryggstödet. Dessutom så skulle jag tro att det är lite svårt att hitta endast bältet. Normalt säljs ryggstödet i hel bit då det är helt värdelöst utan bältet.

Ok det var det jag mistänkte. Tack för svaret

Lukasfredriksson
26 januari 2019 · 19 Inlägg

Muckluck skrev:
Du kan inte dra ut bältet alltså?
Brukar räcka med att lossa på nedre fästpunkten under sitsen, och låta det rulla in liteså brukar det släppa, dom kan få fnatt om man tex fält sätet!

Det ska heltklart testas. tack för svaret

Senast redigerat av Lukasfredriksson (26 januari 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang