Audi A4 2.0 TDI Förardörr Indikerar öppen dörr när den är stängd

Flaxo
4 februari 2019 · 5 Inlägg

(Audi A4 2.0 TDI [8K2, B8] 2011)

Hej, Någon som vet var dörrkontakten sitter på denna modell?
Instrumentpanelen visar öppen Förardörr då och då, blinkar till ibland och lyser helt ibland då även golvbelysningen tänds.
Har ju även svårt att låsa bilen med fjärren då den indikerar öppen dörr, låser jag med nyckel så larmar den efter en stund.
Det går att låsa upp med fjärren däremot...

Var skall man börja?

/Roger

Senast redigerat av Flaxo (4 februari 2019)

it_mutt Avstängd
4 februari 2019 · 10 388 Inlägg

Flaxo skrev:
(Audi A4 2.0 TDI [8K2, B8] 2011)

Hej, Någon som vet var dörrkontakten sitter på denna modell?
Instrumentpanelen visar öppen Förardörr då och då, blinkar till ibland och lyser helt ibland då även golvbelysningen tänds.
Har ju även svårt att låsa bilen med fjärren då den indikerar öppen dörr, låser jag med nyckel så larmar den efter en stund.
Det går att låsa upp med fjärren däremot...

Var skall man börja?

/Roger

Microbrytaren i låskistan har antingen frusit "låst sig" eller så har den helt enkelt gett upp.

Så, det är lämpligt att börja där...med att byta den.

- - - Edit - - -

För att svara lite mer direkt; kontakten/brytaren för dörren sitter alltså i låskistan och inte "separat"

Senast redigerat av it_mutt (4 februari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Flaxo
4 februari 2019 · 5 Inlägg

it_mutt skrev:

Flaxo skrev:
(Audi A4 2.0 TDI [8K2, B8] 2011)

Hej, Någon som vet var dörrkontakten sitter på denna modell?
Instrumentpanelen visar öppen Förardörr då och då, blinkar till ibland och lyser helt ibland då även golvbelysningen tänds.
Har ju även svårt att låsa bilen med fjärren då den indikerar öppen dörr, låser jag med nyckel så larmar den efter en stund.
Det går att låsa upp med fjärren däremot...

Var skall man börja?

/Roger

Microbrytaren i låskistan har antingen frusit "låst sig" eller så har den helt enkelt gett upp.

Så, det är lämpligt att börja där...med att byta den.

- - - Edit - - -

För att svara lite mer direkt; kontakten/brytaren för dörren sitter alltså i låskistan och inte "separat"

Tack, misstänkte det. Såg något inlägg där man bytte endast microswitchen  på en A8 tror jag.
Hittar däremot inte microswitchen som reservdel, ej heller vilken typ.

it_mutt Avstängd
4 februari 2019 · 10 388 Inlägg

Flaxo skrev:

it_mutt skrev:

Flaxo skrev:
(Audi A4 2.0 TDI [8K2, B8] 2011)

Hej, Någon som vet var dörrkontakten sitter på denna modell?
Instrumentpanelen visar öppen Förardörr då och då, blinkar till ibland och lyser helt ibland då även golvbelysningen tänds.
Har ju även svårt att låsa bilen med fjärren då den indikerar öppen dörr, låser jag med nyckel så larmar den efter en stund.
Det går att låsa upp med fjärren däremot...

Var skall man börja?

/Roger

Microbrytaren i låskistan har antingen frusit "låst sig" eller så har den helt enkelt gett upp.

Så, det är lämpligt att börja där...med att byta den.

- - - Edit - - -

För att svara lite mer direkt; kontakten/brytaren för dörren sitter alltså i låskistan och inte "separat"

Tack, misstänkte det. Såg något inlägg där man bytte endast microswitchen  på en A8 tror jag.
Hittar däremot inte microswitchen som reservdel, ej heller vilken typ.

Det går absolut. Men det är enligt mig mer omständligt än det är värt. Kan givetvis vara värt att plocka ner, rengöra, smörja osv. Speciellt om det är något som börjat nu under vintern. Kolla vad VAG tar, eller ta en titt på ex.vis tyska ebukten

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang