Audi A6 2006 MMI problem

Elvolith
21 februari 2019 · 1 Inlägg

Tjena!

Jag har strul med min högtalare samt MMI, den resetar konstant så länge kabeln till förstärkaren är ikopplad. MMIn dör direkt när jag ändrar sound focus ifrån "Symmetric" till "Driver".

Ljudet står även konstant som mutat och går inte att ta bort.

Där kommer även ett klickande ljud ifrån högtalarna, speciellt den vänster fram.

Skulle ändå byta batteri, så jag testade med att låta batterikabeln ligga av i 30-40 minuter.
Även testat force restart i MMI.

Någon som har någon idé på vad mer jag kan testa innan jag spenderar allt för mycket hos en verkstad?

it_mutt Avstängd
22 februari 2019 · 10 388 Inlägg

Läs ut felkoderna.

Inte ohört att komponentskyddet "kickar in".

Senast redigerat av it_mutt (22 februari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Cuefa Ain't no place like home...
22 februari 2019 · 4 628 Inlägg

Elvolith skrev:
Tjena!

Jag har strul med min högtalare samt MMI, den resetar konstant så länge kabeln till förstärkaren är ikopplad. MMIn dör direkt när jag ändrar sound focus ifrån "Symmetric" till "Driver".

Ljudet står även konstant som mutat och går inte att ta bort.

Där kommer även ett klickande ljud ifrån högtalarna, speciellt den vänster fram.

Skulle ändå byta batteri, så jag testade med att låta batterikabeln ligga av i 30-40 minuter.
Även testat force restart i MMI.

Någon som har någon idé på vad mer jag kan testa innan jag spenderar allt för mycket hos en verkstad?

Det är inte allt för ovanligt att slutstegen lägger av på äldre Audis med MMI.
Eftersom allt startar om med slutsteget anslutet så kan man ju misstänka att felet ligger däri.
Att den mutar ljudet utan slutsteget tror jag inte heller är så konstigt.
Leta reda på ett beggat slutsteg o testa med, om du inte råkar känna nån som har en likadan bil som du kan få låna steget från.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang