3557
Sök

Trimning

IT-Tekniker
144 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
Vad jag förstår får man inte trimma sin bil överhuvudtaget för polis, besiktningen osv. I så fall måste man regbesikta bilen. Men vid tillexempel Black Race där polisen själva kollar på när vråltrimmade kör, många av dem är ju långt ifrån godkända för sin effekt.

Orkar inte polisen bry sig om dem här bilarna eller?

mvh Daniel

cossie jens
127 Inlägg
23 november 2005
man får öka effekten med 10% sedan måste man regbesiktiga om bilen men vem bryr sig om det. så länge avgasvärden är ok brukar det va lungt... ja sjruvar ner mitt laddtryck 1.2 bar när jag besiktigar så jag kör på 0.8 och byter spridare... men visst har man haft snuten på sig ett par gånger ler

IT-Tekniker
144 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
hehe. får man verkligen de? nyare bilar får man ju inte ens byta till andra tändstift?

62 Inlägg
23 november 2005
cossie84 skrev:
man får öka effekten med 10% sedan måste man regbesiktiga om bilen men vem bryr sig om det. så länge avgasvärden är ok brukar det va lungt... ja sjruvar ner mitt laddtryck 1.2 bar när jag besiktigar så jag kör på 0.8 och byter spridare... men visst har man haft snuten på sig ett par gånger ler

alltså får jag knappt sätta in ett nytt luftfiler utan att regga om bilen ^_^

Alla är vi nybörjare första gången.

cossie jens
127 Inlägg
23 november 2005
Nufo_boy skrev:
cossie84 skrev:

jo 10% säger jag... beror ju på hur mycket hk man har i bilen tex 200 så får du ha 220...

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
23 november 2005
10% ???  har för mig de va 12% ja..  jaja där ser man.  Om jag varit polis vid ett black race så hade jag varit en aning lat och antagit att bilarna är godkännda vid svensk pbilprovning.  man blir ju knappt utmobbad om man skulle börja gå runt och inspektera bilarna.

Då blir man nog mindre omtyckt som polis tror ja.  smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

10 287 Inlägg
24 november 2005
Skröna. Sant om bilen är äldre än -71. Nyare bilar får man som sagt var inte ens byta stift på.
Läs gärna den sticky jag har lagt på Teknik. All info där kommer från Gustaf Ulander på SFRO. Det är olämpligt att ifrågasätta hans kompetens i ämnet då han är en av dom mest pålästa i Sverige.
Tänk dock på att man kan ju komma igenom besiktningen ändå på ett antal olika sätt men det gör inte att ens modifiering är laglig.

Mvh
Göran

cossie84 skrev:
Nufo_boy skrev:
cossie84 skrev:

jo 10% säger jag... beror ju på hur mycket hk man har i bilen tex 200 så får du ha 220...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök