Skyltbelysning audi A6 avant 2008

markushej123
4 mars 2019 · 7 Inlägg

Hej alla kunniga.

Har ett ganska larvigt problem som jag är övertygad om att nån mer erfaren och kunnig säkert kan hjälpa mig med. Det är så att bägge mina lampor till registreringsskylten har lagt av. Va in på biltema och köpte två nya. När jag sedan öppnar upp för att byta dem så uppstår problem. Det är inte direkt en torr miljö innanför glaset vilket har resulterat i att det har ärgat och blivit en del rost. Jag har beställt 2 st nya insatser men rosten finns även på kontaktytorna i själva utrymmet. Har försökt skrapa och dylikt för att få kontakt men förgäves. en kort stund fungerade ena lampan men la sedan av igen.

Min fråga är nu om det är någon som vet hur man byter ut dessa "kontaktytor" eller har något annat tips för hur jag ska gå till väga? Känns surt att lämna till verkstad för 2 små lampor.

jaka54
4 mars 2019 · 5 733 Inlägg

Hej!
Går "kontaktytorna" att ta bort? Har du bilder på hur det ser ut?)Annars funkar det bra att ta bort rost  med "rostborttagare" (Mekonomen har en bra sort) även om det tar dagar att få bort all rost.

Brådhis * Voff voff *
4 mars 2019 · 10 280 Inlägg

Löser kanske inte hela ditt problem, men iaf till min Octavia RS fanns det helkapslade LED-insatser att köpa på nätet. Kostade 300:- drygt, men lätt värt för att slippa skräp som rostar.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (4 mars 2019)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
it_mutt Avstängd
5 mars 2019 · 10 388 Inlägg

Går och går. Men det säljs inte som reservdel. KOntaktbladen alltså. Det är hela plastbiten som gäller (8P4827574 antagligen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
markushej123
5 mars 2019 · 7 Inlägg

Jo har har några bilder men har lite svårt att lägga upp dem här.

Ja du har nog helt rätt it_mutt. Blir nog att jag får byta hela delen. Ska börja med att undersöka om jag ens har spänning på dem.

Tack för hjälpen!!

markushej123
7 mars 2019 · 7 Inlägg

Mätte i går och jag fick 0,54V. någon som har nån ide om vad det kan bero på och vart felet kan ligga? Betyder det 0 eller finns det så lite på dem?

Senast redigerat av markushej123 (7 mars 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 mars 2019 · 17 483 Inlägg

markushej123 skrev:
Mätte i går och jag fick 0,54V. någon som har nån ide om vad det kan bero på och vart felet kan ligga? Betyder det 0 eller finns det så lite på dem?

Köpte du LED eller gamla vanliga lampor?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
markushej123
7 mars 2019 · 7 Inlägg

Vanliga lampor. Tror du det skulle funka med led?

Brådhis * Voff voff *
8 mars 2019 · 10 280 Inlägg

Är det inte så på Audi att om lampan går (eller i det här fallet kopplas bort) så stryper bilen strömmen? Dvs mäter du utan belastning är det bara "testströmmen" från bilen som ger utslag.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
it_mutt Avstängd
8 mars 2019 · 10 388 Inlägg

Brådhis skrev:
Är det inte så på Audi att om lampan går (eller i det här fallet kopplas bort) så stryper bilen strömmen? Dvs mäter du utan belastning är det bara "testströmmen" från bilen som ger utslag.

//Brådhis

Stämmer (gäller dock inte alla Audis givetvis, men "ska" vara så på TS' bil)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
markushej123
8 mars 2019 · 7 Inlägg

Åh fan! Det förklarar ju saken i så fall. Får se om lite rostbortagning och nya lampinsatser löser problemet då. Stort tack!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang