Daelim S-Five (Moped), snabbare acceleration?

mb_pucken
11 maj 2019 · 5 083 Inlägg

Snurriis skrev:

CC72 skrev:

Nybergrobin skrev:

tyvärr.....Ingen mod är tillåten! 

Nöj dig med effekten eller köp en lätt mc och tillhörande kort.

Enligt?

Att höja effekten från 50cc är inte okej då det faktiskt är det den är typad och godkänd för. Att byta vikter för ett bättre acc är helt okej så länge mopeden går max 45km/h.

Men det jag vill minnas är att om man byter vikter slumgkopplingen så kommer den även att gå fortare.
Samt att alla mopeder är "heltypsgordkända" så inget får modifieras även när det gäller vikter m.m

Vart av med mitt ställbara munstycke på min flakmoped som hade allt original med med ställbart soppa munstycke.

Bör inte gå fortare eftersom man inte ändrar diametern på variatorerna. Tar man bort ringen som sitter mellan plattorna i ena variatorn så kommer den dock att gå fortare.
Vikterna bör inte ändra något annat än varvtalet när variatorn börjar ändra utväxling.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Niaisk
12 maj 2019 · 44 Inlägg

Snurriis skrev:

CC72 skrev:

Nybergrobin skrev:

tyvärr.....Ingen mod är tillåten! 

Nöj dig med effekten eller köp en lätt mc och tillhörande kort.

Enligt?

Att höja effekten från 50cc är inte okej då det faktiskt är det den är typad och godkänd för. Att byta vikter för ett bättre acc är helt okej så länge mopeden går max 45km/h.

Men det jag vill minnas är att om man byter vikter slumgkopplingen så kommer den även att gå fortare.
Samt att alla mopeder är "heltypsgordkända" så inget får modifieras även när det gäller vikter m.m

Vart av med mitt ställbara munstycke på min flakmoped som hade allt original med med ställbart soppa munstycke.

Bror på alldeles vilken vikt du har på vikterna. Lättare = Snabbare Acceleration. Tyngre = Högre toppfart.
Men förstår absolut att ändrar jag på vikterna så kommer det resultera att den klassas som trimmad. Men det gör den även nu även fast den är orginal. Den går trotsallt 55 när vägen är platt och 60 på en bra dag. Men har insett nu att det finns inget lagligt sätt att få den att accelera snabbare, blir nog att ändra på vikterna ändån. Inte med mycket men med lite för vill att den sak accelera snabbare. Blir en mycket härligare upplevelse då. Absolut inget super trim men är inte ute efter att den ska gå fortare än vad den redan gör.

Niaisk
12 maj 2019 · 44 Inlägg

mb_pucken skrev:

Snurriis skrev:

CC72 skrev:

Enligt?

Att höja effekten från 50cc är inte okej då det faktiskt är det den är typad och godkänd för. Att byta vikter för ett bättre acc är helt okej så länge mopeden går max 45km/h.

Men det jag vill minnas är att om man byter vikter slumgkopplingen så kommer den även att gå fortare.
Samt att alla mopeder är "heltypsgordkända" så inget får modifieras även när det gäller vikter m.m

Vart av med mitt ställbara munstycke på min flakmoped som hade allt original med med ställbart soppa munstycke.

Bör inte gå fortare eftersom man inte ändrar diametern på variatorerna. Tar man bort ringen som sitter mellan plattorna i ena variatorn så kommer den dock att gå fortare.
Vikterna bör inte ändra något annat än varvtalet när variatorn börjar ändra utväxling.

Har som sagt tänkt nu ett bra tag och kommer förmodligen ändra på variatorvikterna då jag insett att det inte finns ett sätt att få den att accelera lagligt. Men det jag vet är att Lättare vikter = Snabbare Acceleration, lägre toppfart. Tyngre vikter = Sämre acceleration, Högre toppfart. Men är som sagt inte ute att racea andra utan gör detta för att det ska bli en härligare upplevelse att köra. Vet att det inte är lagligt men den går ju över 45km/h orginal så den klassas ju redan som trimmad. Det här blir det ända trimmet det blir på den men det kommer nog förändra den en hel del. Tror orginal vikterna är 8,5 gram och tänker gå ner till 7 gram förmodligen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang