Vad för fjädring behöver jag om jag vill kunna åka långt? - Audi S3

Lockwood
18 maj 2019 · 394 Inlägg

Må vara så men ändå 18 år gammal o ”rätt vanlig” med ett värde på klart under 50k. Inget man lägger pengar på i onödan. Spara till en ny bil, eller en klassiker som tex ”ur Quattro” eller möjligtvis nån tidig RS.

fish Allfixare
19 maj 2019 · 1 475 Inlägg

Om bilen laddade 1,1 bar (normalt för en chippad S3. Min röda laddade 1,4 bar, men det va ett rent race chip) och den laddar 0,8 bar nu utan att du gjort något, så är det något fel på din bil. Antingen har du ett laddtrycksläckage men då borde bilen även rycka vid belastning, en trasig dumpventil, fel dumpventil, eller så är turbon helt enkelt sliten. Börja med att laga felet. För övrigt är det inte mycket du kan göra förutom andnimgsvägar, dvs luftfilter och avgasrör. Efter det är det större turbo, annat grenrör, andra spridare och en riktig mappning. Men då bör du även byta stakar. Stakar kan du kröka med bara ett chip om du har för mycket laddtryck lågt i registret.

S3a
27 maj 2019 · 74 Inlägg

Tack för info.
Samla till ny bil visst den e 01a men allt slitbart bytt o fin lack 1 vinter bara o mer ska det bli i min ägo.

Rickard-v
13 juni 2019 · 2 665 Inlägg

Lägg upp lite bilder så vi får se den. Hur långt har den gått??

Jag hade en 2003 som jag kostade på runt 40k. Hade mkt roligt med den på bana.
Köpte Bilstein B12. Hårt på vintern, inte hårt på bana. Men funkade bra ändå.

På vintern kör 16" fälgar med 55 profil på däcken. Bästa sättet för mjukare känsla.
Vad är det för coils du har?? Finns många olika nivåer.

Är den chippad så har du runt 265hk. Vill du ha mera kostar det mkt pengar o du kan få typ 20hk till.
Men kolla så allt funkar som det ska med läckage o så. Gammal bil, men bra.

Kolla min S3.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang