Passat 2012: BT bråkar helt plöttsligt

linusk
23 maj · 7 Inlägg
#1

Hej!
Sökt med lykta men hittar inte vad felet kan vara.
Min AC har packat och varit trasig i några veckor,(Service inbokad efter felsökning, skuren kompressor) nu helt plötsligt så börjar BT att bråka, inte vad gäller musik, utan just samtal, samtal håller i 3 minuter sen kopplat bt ifrån och sedan på igen, extremt frustrerande i samtal. Många gånger går det inte heller att lägga på eller svara, varken på RCS510 eller ratten.
Lyssnas det på musik så fungerar allt exakt som vanligt.
Jag misstänker att det kan vara något med någon säkring då det uppstod direkt inpå att säkringar kontrollerades, jag vet dock inte vilken och utifall person i fråga stoppat in någon säkring fel?
Bild:
https://photos.app.goo.gl/tp73SjdWiQr2np9z9

Vad jag tror är rätt säkringskarta:
https://www.autogenius.info/volkswagen- … p=mq331AQA

Hoppas på snabbt svar då detta är ett helvette, jag inte trodde fanns!

(Samma symptom med olika telefoner och tillverkare)

simlar
24 maj · 3 835 Inlägg
#2

Alla säkringar ser ut att sitta där, kolla noggrant alla ställen där det finns metallstift till båda benen på säkringen ska ha en säkring i sig.

Har du provat radera telefonen från bilens BT-lista och sedan para den igen?

linusk
26 maj · 7 Inlägg
#3

simlar skrev:
Alla säkringar ser ut att sitta där, kolla noggrant alla ställen där det finns metallstift till båda benen på säkringen ska ha en säkring i sig.

Har du provat radera telefonen från bilens BT-lista och sedan para den igen?

Yess!
Allt inträffade direkt efter felsökningen.
Ingen uppdatering eller ändring på telefonen, samma fel på flera telefoner.
Kan det vara säkrings boxen i huven? Känns inte som att bt/telefon delen sitter där dock.
Jag har testat att återställa stereon, och nollat allt i både telefon och mobil.

Riktigt frustrerande.
Kan AC och telefon på något sätt hänga ihop, någon säkring som delas?

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
26 maj · 11 693 Inlägg
#4

linusk skrev:

simlar skrev:
Alla säkringar ser ut att sitta där, kolla noggrant alla ställen där det finns metallstift till båda benen på säkringen ska ha en säkring i sig.

Har du provat radera telefonen från bilens BT-lista och sedan para den igen?

Yess!
Allt inträffade direkt efter felsökningen.
Ingen uppdatering eller ändring på telefonen, samma fel på flera telefoner.
Kan det vara säkrings boxen i huven? Känns inte som att bt/telefon delen sitter där dock.
Jag har testat att återställa stereon, och nollat allt i både telefon och mobil.

Riktigt frustrerande.
Kan AC och telefon på något sätt hänga ihop, någon säkring som delas?

Eftersom AC:n varit trasig i flera veckor och BT:n helt plötsligt började bråka.....kan dom verkligen hänga ihop då? Som jag förstår enligt ditt sätt att skriva så verkar BT:n funkat när AC:n pajade.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Bassiehof
26 maj · 921 Inlägg
#5

Vettemannen skrev:

linusk skrev:

simlar skrev:
Alla säkringar ser ut att sitta där, kolla noggrant alla ställen där det finns metallstift till båda benen på säkringen ska ha en säkring i sig.

Har du provat radera telefonen från bilens BT-lista och sedan para den igen?

Yess!
Allt inträffade direkt efter felsökningen.
Ingen uppdatering eller ändring på telefonen, samma fel på flera telefoner.
Kan det vara säkrings boxen i huven? Känns inte som att bt/telefon delen sitter där dock.
Jag har testat att återställa stereon, och nollat allt i både telefon och mobil.

Riktigt frustrerande.
Kan AC och telefon på något sätt hänga ihop, någon säkring som delas?

Eftersom AC:n varit trasig i flera veckor och BT:n helt plötsligt började bråka.....kan dom verkligen hänga ihop då? Som jag förstår enligt ditt sätt att skriva så verkar BT:n funkat när AC:n pajade.

/Benny

Det är klart. VW kör old skool med remdriven BT. Funkar säkert bättre med en större säkring...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 maj · 11 844 Inlägg
#6

big_smile

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 maj · 9 731 Inlägg
#7

har till 100% inget med ac att göra..
antar att dom gav ett pris som inte var någon lek..  har samma fel på min polo.. 3K kostar delarna för mig  kompressor+kondensor och en ventil . standard fel pga den där skit ventilen som sitter i kompressorn som gör att inte kompressorn får smörjning =/   ett känt fel som dom vägrar ta på sig sjukt nog

Senast redigerat av Growe (26 maj )

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
linusk
26 maj · 7 Inlägg
#8

Growe skrev:
har till 100% inget med ac att göra..
antar att dom gav ett pris som inte var någon lek..  har samma fel på min polo.. 3K kostar delarna för mig  kompressor+kondensor och en ventil . standard fel pga den där skit ventilen som sitter i kompressorn som gör att inte kompressorn får smörjning =/   ett känt fel som dom vägrar ta på sig sjukt nog

Nä inget med AC, Tänte att felsökande person stoppat in en säkring fel...
Hehe nja 32000 inkl jobb, men det skall gå på försäkringen, dock trist när man har 7papp i självrisk haha. De nämnde att det var ett känt fel, men att VW inte tar några kostnader. Ska bli kul om jag får samma tekniker som jag haft de senaste 4ggr bilen varit på service efter diselmjulvaran oxh efter en månad pajjade avgaskylaren, som de bytte på en månad, men efter det så är det som att köra en trött caddy, de VW erkänner inte ett skit, suverän bil tills nybilsgarantin är över 🙂

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 maj · 9 731 Inlägg
#9

linusk skrev:

Growe skrev:
har till 100% inget med ac att göra..
antar att dom gav ett pris som inte var någon lek..  har samma fel på min polo.. 3K kostar delarna för mig  kompressor+kondensor och en ventil . standard fel pga den där skit ventilen som sitter i kompressorn som gör att inte kompressorn får smörjning =/   ett känt fel som dom vägrar ta på sig sjukt nog

Nä inget med AC, Tänte att felsökande person stoppat in en säkring fel...
Hehe nja 32000 inkl jobb, men det skall gå på försäkringen, dock trist när man har 7papp i självrisk haha. De nämnde att det var ett känt fel, men att VW inte tar några kostnader. Ska bli kul om jag får samma tekniker som jag haft de senaste 4ggr bilen varit på service efter diselmjulvaran oxh efter en månad pajjade avgaskylaren, som de bytte på en månad, men efter det så är det som att köra en trött caddy, de VW erkänner inte ett skit, suverän bil tills nybilsgarantin är över 🙂

Dom ska inte vara på några säkringar.. Man kollar bara om kompressorn centrum snurrar fritt gör den det så har den slagit av kilen och har skurit.   Jag byter min ackompressor och kondensor själv. För skulle aldrig gå med på att betal dom pengarna. Men har ju fördelen att jag mekat i 25år så då går det att spara pengar.        Felet på bt är det samma oavsätt vilken telfon?  Kan ju varit någon uppdatering på din telfon som strulat till allt

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang