Haallåå. Nu har jag fått nog med min s60 T5 2005 Deså att jag har bytt bränslepump, Pem (bränslepumpstyrenhet), spridare även bränsletrycksgivaren. Allt är bytt som har med bränsle och göra men endå får jag ECM-290B bränsletryck signal saknas, även ibland ECM 290C bränsletryck hög signal, motorlampan lyser. Går inte och radera kommer tillbaka.
Vad jag vet är att bränsletrycket ligger vid tomgång på 5.5bar som är för mycket och vid gaspådrag faller den ner ca 3.2bar som är för lite. Har haft detta felet länge. Finns de någon som har en aning vad som är felet? Har funderat på om de kablaget mellan pump och pem men men.
har du köpt en pem med rätt nummer då? samnt är det samma slags spridare du bytt till o vilket progr använder du för att radera felkoder....kabeln tror jag inte på ...finns ju att köpa så du kan förlänga den o dra in den i bagaget eller under sättet istället...
Har testat flera PEM. Originalet 002 flera stycken då och sedan 007 och samma fel hela tiden. Felet har varit länge nu och börjde långt innan jag börja byta ut delarna så som pump, spridare etc. Använder BSR felkod sökare. Felet raderas men kommer tillbaka efter 1-2 startningar. Har tittat på kabeln till PEM under höger hjul. Den har ju grön skit i stiften, så korrosion finns på kabeln.
Funderar på om du har ärg så leder det ström och beroende på hur det ser ut vid kontakten så kan väl signalvärdet variera lite.. En liten rengjöring kanske gör underverk..
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Grön skit finns ganska mycket då den gamla PEM var täckt av de men har försökt rensat med kontaktspray men ingen lycka där med. Mycket möjligt att de är ärg i kontakten..