Spillt dricka på instrumentbrädet.

sambapati
30 juni · 1 Inlägg

Hej, kör en Volvo 740, -88a och skulle skjutsa hem en full kompis som olyckligtvis spillde en öl på instrumentbrädet (Oklart hur mycket.). En del av drickan for ned i ventilationshålen som sitter på höger sida fram ovanför handskfacket och undrar om det är någon el eller annat som kan ha tagit skada från händelsen och om det är något som bör åtgärdas?

Är inte jättekunnig vad gäller bilar och deras konstruktion, så tänkte att jag kunde höra här.

https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232396/232396-313fe59b590881f2f96b06a4d6360d2c.jpg

^Bild på vad jag menar om jag förklarade konstigt. (Inte en bild från min bil men ni hajar.)

Senast redigerat av sambapati (30 juni )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 juni · 12 047 Inlägg

Ingen fara. Fläkten kan väl ha fått sig några stänk men glöm det. Inget att vara orolig över.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
ironhead volvoraggare
30 juni · 4 755 Inlägg

kommer  lukta lite  öl bara när du har fläkten i gång men det  dunstar bort sen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Svarte_Orm
30 juni · 2 113 Inlägg

Tur det var öl och inte coca cola eller annan supersöt dricka i alla fall

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data