Volvo 740 startmotor går ej igång på ett nyckelvrid

Zubb003
31 juli · 50 Inlägg
#1

Så ja har bytt elsystem i min 740 -86 till ett likadant då de var massa avklippta kablar men nu går inte startmotorn igång när ja vrider på nyckeln. Allt är i kopplat o rätt.

Så ja bytte tändlås till det som satt med elhärvan ja bytte men nä de fungerar fortfarande inte.

Jag har byglat startmotorn o den fungerar samt solenoiden. Vadkan felet vara?

M123
31 juli · 732 Inlägg
#2

Hur och vart har du mätt upp kretsen när du uteslöt tändningslåset?
Vart förlorar du signalen?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Zubb003
31 juli · 50 Inlägg
#3

M123 skrev:
Hur och vart har du mätt upp kretsen när du uteslöt tändningslåset?
Vart förlorar du signalen?

Antog att de var tändlåset då ja fick en helt fungerande 740 som typ allt fungerade på.

M123
31 juli · 732 Inlägg
#4

Zubb003 skrev:

M123 skrev:
Hur och vart har du mätt upp kretsen när du uteslöt tändningslåset?
Vart förlorar du signalen?

Antog att de var tändlåset då ja fick en helt fungerande 740 som typ allt fungerade på.

Du kan kanske ha fått glapp i bakstycket på det när du plockat i det i bilen.

Är svårt att råda något annat än mäta vart du förlorar signalen till starten.
Har du kopplat allt rätt och fått med dig jorden vilket du borde då den går att tvångsstarta så lär du ta fram mätinstrumentet och börja mäta.

Är det till någon hjälp har jag en reparationsbok med kopplingsshema om du kör fast.
Nu finns det väl säkert med på internet men utifall.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Zubb003
31 juli · 50 Inlägg
#5

M123 skrev:

Zubb003 skrev:

M123 skrev:
Hur och vart har du mätt upp kretsen när du uteslöt tändningslåset?
Vart förlorar du signalen?

Antog att de var tändlåset då ja fick en helt fungerande 740 som typ allt fungerade på.

Du kan kanske ha fått glapp i bakstycket på det när du plockat i det i bilen.

Är svårt att råda något annat än mäta vart du förlorar signalen till starten.
Har du kopplat allt rätt och fått med dig jorden vilket du borde då den går att tvångsstarta så lär du ta fram mätinstrumentet och börja mäta.

Är det till någon hjälp har jag en reparationsbok med kopplingsshema om du kör fast.
Nu finns det väl säkert med på internet men utifall.

Aa får ta o göra de

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang