Audi A4 Bilen startar inte

Katrin71
30 juli 2019 · 4 Inlägg

Hej. Körde vår Audi A4 utan problem och parkerade. Några timmar senare när jag ska hämta bilen startar den inte. Det bara 'klickar'. Bogserar den till verkstad. Efter felsökning konstaterar de att bilen tror att den varit med om en krock så att krockströmbrytaren hade löst ut. Hur kan det hända när bilen står parkerad? Om det skulle hända igen, kan jag då själv återställa den? Så att bilen kan starta?

panda666
30 juli 2019 · 4 228 Inlägg

Funkar bilen  nu eller? *det bara klickar* påminner mig om dåligt batteri, felkoder? nått annat? låter konstigt vad verkstan säger, vad är det för verkstaD?

Katrin71
30 juli 2019 · 4 Inlägg

Verkstaden (meca) ringde och sa att bilen startar nu. Jag ska hämta bilen imorgon och ställa fler frågor. Batteriet är okej

panda666
30 juli 2019 · 4 228 Inlägg

Katrin71 skrev:
Verkstaden (meca) ringde och sa att bilen startar nu. Jag ska hämta bilen imorgon och ställa fler frågor. Batteriet är okej

låter fett skumt, återkom med vad som var fel då blir intressant.

fish Allfixare
31 juli 2019 · 1 475 Inlägg

Ingen som råkat backa in i den lite försiktigt?

Katrin71
31 juli 2019 · 4 Inlägg

Nu har jag hämtat bilen. Tydligen var det smuts vid säkringen för krockströmbrytaren. De gjorde rent. Enligt verkstaden är det sådant som kan hända. 3000:- för felsökning

panda666
31 juli 2019 · 4 228 Inlägg

Katrin71 skrev:
Nu har jag hämtat bilen. Tydligen var det smuts vid säkringen för krockströmbrytaren. De gjorde rent. Enligt verkstaden är det sådant som kan hända. 3000:- för felsökning

ugh fyfan vilket rån, min verkstad i veddesta/barkarby skulle inte ens ta 500 om det var nått sånt..jesus i himmelen. Men grattis att bilen funkar nu iaf!

Katrin71
31 juli 2019 · 4 Inlägg

Vad heter din verkstad i Järfälla? Bor i Kungsängen, så det är ju nära 😉. Bra att veta till nästa gång

panda666
31 juli 2019 · 4 228 Inlägg

Katrin71 skrev:
Vad heter din verkstad i Järfälla? Bor i Kungsängen, så det är ju nära 😉. Bra att veta till nästa gång

Dom heter spånga bilverkstad ganska exakt. Dom finns i Veddesta, veddesta centrum. Går inte att missa dom, det finns dekra precis i samma väg. Har jobbat där och alltid gått ditt så länge ja haft mitt körkort. Smågrejer och ibland mindre felsökningar me dator osv brukar dom inte ens ta betalt från mig, inte min farsa heller. Helt absurt att man tar 3k för en liten felsökning men ja veta att meca rånar folk. Min pappa brukar lämna in bilen för besiknting varje år där i dekra och varje år så går den inte igenom, då lämnar han den direkt till verkstan som är precis bredvid(spånga bilverkstad) dom lagar skiten billigt och besiktar den snabbis också, sen ringer dom oss och bilen är lagad och besiktad för en billig peng.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang