Byte av signalhorn Audi A4 1.8 TFSI - 2010

bjorn1988
2 augusti · 159 Inlägg
#1

Hej

Mitt signalhorn har slutat fungera på min bil, Audi A4 1.8 TFSI - 2010. Jag har börjat med att kolla säkringen och den är hel så tänkte nu gå till nästa steg och kolla signalhornen.

Nu till mina frågor.

1. Vart sitter signalhornen? Det enda jag hittat är angående en A3 av samma årsmodell och där sitter de bakom dimljusen. Nu är det ju en helt annan bil men de får ju bli de första stället att kolla på om ingen här har koll.

2. Hur kan jag kontrollera vilket utav dem som är trasigt? Hur kan jag kolla om det är helt eller inte?


Tack på förhand smile

Senast redigerat av bjorn1988 (3 augusti )

insidan Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
3 augusti · 3 531 Inlägg
#2

2 Har du tur så är det dålig kontakt.
Kan du mäta så kan du kolla om du får jord och sen  även 12 volt när någon tutar, på anslutningarna.

bjorn1988
3 augusti · 159 Inlägg
#3

insidan skrev:
2 Har du tur så är det dålig kontakt.
Kan du mäta så kan du kolla om du får jord och sen  även 12 volt när någon tutar, på anslutningarna.

Ah men grymt, får jag fixa fram dem och be frun sätta sig och tuta medan jag mäter. Tack för svar smile

Svarte_Orm
3 augusti · 2 109 Inlägg
#4

Förr i tiden räckte det med att koppla 12 volt till själva tutan för att se om de fungerade. Jag vet inte om det är så fortfarande men om det bara är en eller två anslutningar så borde du kunna testa med ström direkt från batteriet. Men risken är väl att de är styrda av CAN-bussen eller något lika vansinnigt.

zleepy Trucker
3 augusti · 1 182 Inlägg
#5

Jag bytte nyligen signalhorn på vår Passat -09 (är typ ur samma familj och årsmod så borde vara snartlikt) och båda var typ döda, satt bakom dimljusen, bara dit med två nya och köra vidare smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
bjorn1988
3 augusti · 159 Inlägg
#6

Grymt, tack för svaren. Ska kolla på måndag när jag är ledig. Får helt enkelt tuta mindre på alla idioter här i Uppsala sedan :p

zleepy Trucker
3 augusti · 1 182 Inlägg
#7

Med tanke på priset på orginalet köpte jag ett annat kit med två, så blev kabelskor och sen koppla in, bara skruva fast med bult på orginaplatsen, lite pilligt i "hålet" men gick ändå smidigt, med tanke på trafiken och alla däri så är tutor ett måste tongue

Lycka till! smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
bjorn1988
3 augusti · 159 Inlägg
#8

zleepy skrev:
Med tanke på priset på orginalet köpte jag ett annat kit med två, så blev kabelskor och sen koppla in, bara skruva fast med bult på orginaplatsen, lite pilligt i "hålet" men gick ändå smidigt, med tanke på trafiken och alla däri så är tutor ett måste tongue

Lycka till! smile

Hittade på bildemo för 250 kr/st, vet inte vad det skulle kosta att köpa nytt men 250 Kr känns som en skälig summa känner jag smile

hahaha, ja det är ju ett måste :p

zleepy Trucker
3 augusti · 1 182 Inlägg
#9

Det sitter två stycken, iaf på passaten, en bakom varje dimljus, och jag bytte båda, köpte ett sånt där kitt med två för typ 150-179:- och dom lät som orginalen, skulle nog aldrig köpa ett beggat för 250 för vem vet när det pajjar så säga smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
bjorn1988
4 augusti · 159 Inlägg
#10

zleepy skrev:
Det sitter två stycken, iaf på passaten, en bakom varje dimljus, och jag bytte båda, köpte ett sånt där kitt med två för typ 150-179:- och dom lät som orginalen, skulle nog aldrig köpa ett beggat för 250 för vem vet när det pajjar så säga smile

Okej, sån prisskillnad ändå, ska fundera och kolla på det isf smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang