Autogauge mätare

ante123
23 augusti 2019 · 546 Inlägg

fått problem med två av mina autogauge mätare oljetryck/vattentemp
någon som har någon ide på vad som kan ha hänt? alla kablar ser OK ut se länk på felen.

https://streamable.com/d74w2 (lr så ligger den i botten bara när bilen är igång)

https://streamable.com/ukf3f

Senast redigerat av ante123 (23 augusti 2019)

zleepy Trucker
23 augusti 2019 · 1 391 Inlägg

givaren trasig?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ante123
23 augusti 2019 · 546 Inlägg

varit inne på den linjen med men lite väl mkt otur om båda ska paja samtidigt typ.
men om givaren är paj då borde väl inte mätaren funka när jag har tändning på? (vattentemp)

zleepy Trucker
24 augusti 2019 · 1 391 Inlägg

hur är jorden då? kolla över anslutningarna, kan vara jord/kontakt som spökar smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ante123
24 augusti 2019 · 546 Inlägg

vad vi kunna se så verkar dom vara helt ok vi gjorde även om anslutningarna till tempen å prova lite. som det verkar nu ligger även den nere i botten bara när bilen är igång

zleepy Trucker
24 augusti 2019 · 1 391 Inlägg

kan inte vara fel på mätarna då?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ante123
24 augusti 2019 · 546 Inlägg

kanske? men dom gör ju ett sa kallat ''självtest' när man startar dom så att säga går från botten till botten eller så är det så enkelt att båda givarna gett upp haha

zleepy Trucker
24 augusti 2019 · 1 391 Inlägg

Jo det är för att se att mätaren funkar (går från bott till topp och neråt) men är det knas med givaren osv påvisar inte därsmile

Jag hade köpt en ny givare och provat, då ser du om det är knas med gamla givaren/kablarna/mätaren...
hade så på min impala, tempgivaren till kylarvattnet började strula, visade lite högt/lågt osv, så bytte den (skruva loss, dit och i med kablarna) vips allt funkade prima igen smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ante123
24 augusti 2019 · 546 Inlägg

ja kanske är enklast å prova nya givar kostar inte allt för mkt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang