LinusPersson12 skrev:
Tjena, är väldigt ny hör o hoppas detta löser sig omgående.
Jag var för 3 dagar sedan och köpte mig en V70 d5a 03a som jag tänkte ha som pendlings bil och vardags bil då jag går i gymnasiet!
Till en början var allt bra men igår hände något med den, jag körde på motorvägen o då kommer de upp i informations rutan "Motor system, service erfordras" och bilen blev jätte slö och gick inte o värva med än 2,500 varv, jag svängde av o ställde mig och stängde av bilen, efter kanske 5 minuter så starta jag bilen igen o den gick utmärkt, min tanke då va att de bara va nått skit som inte gjorde nått.
Meeen... körde direkt efter de till McDonalds som ligger 2 minuter från där jag körde av o när jag står i drive thrun så tvär dör bilen och jag provar starta o då starta den direkt men pendlade på tomgången mellan 0-1500 varv...
Stängde då av bilen o stod ungefär i 20 minuter sen starta jag o körde iväg utan problem.
Kom dock inte mer än kanske 500 meter innan den fick upp samma fel igen o bara dog...
Bogserade hem bilen o har idag,
Bytt diesel filtret
Bytat luft filter
Men inget hjälper o nu e bilen jätte svår startad, dock så e där ingen fel kod när bilen startar men såfort jag nuddar gasen kommer samma fel ,motor service erfordras, o dör när jag gasar över 2,500 varv..
Felkods läste o fick fram dessa
Felkoder D5a
P 0088
P 0571
P 0087
P 0094
P 0108
P 0148
P 0244
P 0089
Nu behöver jag hjälp... vad ska jag göra? Har inte mycket ekonomi heller eftersom jag e en studerande student.