Tappat bort nyckel. Kan Mercedes koda in en ny nyckel? - Mercedes E klass W210 -98

Reguz
28 september 2019 · 47 Inlägg

har lyckats slarva bort min enda nyckel till  min mercedes e klass w210 320 98 års modell,jag kommer in i bilen. är nyckeln och tändlås parade med varandra? behöver jag beställa ny nyckel och tändningslås? eller kan mercedes koda in en ny nyckel?





Redigerade rubriken en aning..

Och flyttar tråden till ett lämpligare forum.

Med vänlig hälsning mod

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 september 2019 · 13 743 Inlägg

det är merceders som gäller    kommer kosta relativt mycket.  skulle gissa på runt 4k med programering men det lättaste är att ringa på måndag och fråga på närmaste merceders verkstad.    en del påstår att man kan köpa förprogramerade nycklar på mb.  Men det fungerade inte på polararens  Sprint fast många påstog det. utan fick få den till merceders och programera in den

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Reguz
28 september 2019 · 47 Inlägg

misstänker det ja, merceds tyvär stängt nu. men det borde väl funka om jag köper ett t lås med tillhörande nyckel på typ bildelsbasen? eller är de nått spök me imobilizer box då?. fanna t lås å nyxckel för 700-1000kr

Utmarks-Loke
28 september 2019 · 5 840 Inlägg

Reguz skrev:
misstänker det ja, merceds tyvär stängt nu. men det borde väl funka om jag köper ett t lås med tillhörande nyckel på typ bildelsbasen? eller är de nått spök me imobilizer box då?. fanna t lås å nyxckel för 700-1000kr

Ja, nyckeln är ihopparad med immobilizern, åtminstone tror jag den skall vara det på en MB från 1998.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 september 2019 · 13 743 Inlägg

Reguz skrev:
misstänker det ja, merceds tyvär stängt nu. men det borde väl funka om jag köper ett t lås med tillhörande nyckel på typ bildelsbasen? eller är de nått spök me imobilizer box då?. fanna t lås å nyxckel för 700-1000kr

enda sättet det fungerar är att du minst plockar med ecu och immoboxen ihop med nyckeln och tändingslåset..

men långt ifrån säker på att det fungerar dom är lite märkliga tyvärr..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Reguz
5 oktober 2019 · 47 Inlägg

Gick runt och letade i en halv dag och hade turen att hitta mina nycklar i skogen. Väl spenderad söndag! Tack för svar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang